Hur ska man stå ut?

Mer
3 år 4 månader sedan #1306311 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur ska man stå ut?
Arbetslösa kostar också pengar.

Varför inte låta sjuka få prova på arbete/praktik i sin egen takt? Det beror på vilken sjukdom det gäller förstås.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306314 av Geta
Svar från Geta i ämnet Hur ska man stå ut?
Men politikerna anser ju att det behövs importeras folk från andra länder, för att det inte finns tillräckligt med arbetskraft i Sverige. Allt fler blir äldre.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306316 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hur ska man stå ut?
Just nu i Coronakrisen är det många som blivit permitterade eller rent av uppsagda pga varsel. Vore det inte mer rimligt om dessa fick jobb istället för sjuka som ändå har inte orkar? Tycker jag i alla fall.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306317 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur ska man stå ut?
Min kontaktperson på Försäkringskassan sade att det är inte lätt i Corona tider att få jobb om man dessutom mår dåligt. Psykiatrin säger tvärtom att Second Hand öppnar sina armar för oss. Vilket jävla skitsnack av psykiatrin. Jag vill jobba men då vill jag må bättre först och få en väl fungerande medicinering.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306318 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ska man stå ut?

Geta skrev: Myndigheterna är nog rädda för att vi blir vårdpaket om vi inte jobbar.


Den dag vi blir vårdpaket försvinner vi snart ut från denna värld genom bakdörren om vi inte har någon som ryar och håller oss bakom ryggen, vi är borta helt efter 3 veckor som vi blir förklarade för vårdpaket

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1306321 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Hur ska man stå ut?
Hur många friska människor tror ni inte väntar på att arbetsträna på Erikshjälpen och sedan är det vi sjuka som ska ut före dom. Helt jävla galet!