chatten

Mer
19 år 3 månader sedan #7909 av Isa-Alise
chatten skapades av Isa-Alise
Rätt ofta ser det ut som att folk finns eller försöker gå in i chatten... men när jag själv går in så finns ingen där...

Beror det på att folk är i privata chattrum som inte syns... eller att de glömt att logga ut från chatten då de lämnade Viska...

Ibland ser det ut som att medlemmar faktiskt finns i SP Chatt...
Ibland ser det ut som att flera besökare finns i chatten... men syns ej i SP Chatt...

???
Mer
19 år 3 månader sedan #7911 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet chatten
Det säkra sättet att se om någon är i chatten är att klicka på den oranga knappen Chatt. Om det står users: 0 betyder det att ingen är i chatten. Ibland kan det verka som någon är i chatten, men testar man enligt ovan så kan ibland ingen vara där. Det beror på att det är en eftersläpning i databasen. Jag såg att folk chattade igår, så det har varit folk där nyligen. Jag tror inte att privata chattrum används, även om ibland folk skapar sådana har jag sett.

Till våren skall chatten uppgraderas. De som då önskar kommer då att kunna chatta via mikrofon eller webkamera, men det går naturligtvis att chatta på vanligt sätt som förr. Tanken är att göra chatten mera lik en normal möteslokal.
Mer
19 år 3 månader sedan #7913 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet chatten
Mikrofon och webkamera kan vara bra för dem som vågar... men kan också skrämma andra som vill vara anonyma från att använda chatten... viktigast tror jag är att den blir snabbare... det finns en tidsfördröjning mellan det att man skickar en kommentar och att den syns som gör att andra kommentarer hinner emellan... och att sammanhanget i tråden blir svårläst...
Mer
19 år 3 månader sedan #7997 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet chatten
Ja, chatten är lite långsam ibland. Jag skall försöka undersöka om de nya versionerna som kommer har buggfixar för detta. Fördelen med chatten är annars att den inte är javaberoende, vilket göra att alla med webbläsare kan använda den.
Alla har nämligen inte java i sin webbläsare och jag tror också att java är långsammare än detta.