hemsidor

Mer
19 år 2 månader sedan #9153 av Moonlight
hemsidor skapades av Moonlight
hur lägger man ut en hemsida när man gjort den i dreamweaver?
Det är ju jättesvårt verkar det som, eller finns det enklare program (gratis) där man kan göra enkla hemsidor?
Mer
19 år 2 månader sedan #9154 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet hemsidor
Vet inte hur dreamweaver funkar, men många program för hemsidor använder ftp protokoll för att ladda upp filer. Var länge sen jag pysslade med sånt själv.
Här är ett WYSIWYG program. www.tucows.com/preview/312676.html
Bara kolla runt på deras site annars. www.tucows.com du kanske hittar nåt bättre...
Det finns juh också gratis hemsidor på många olika ställen, där man bygger sidan med verktyg som finns på siten, då behöver man inte ladda upp, bara att spara. Nackdelen brukar vara alla popups och banners man tvingas ha på sidan.
Mer
19 år 2 månader sedan #9167 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet hemsidor
Innan jag lägger upp hemsidan på Internet brukar jag provköra den på den egna datorn för att upptäcka eventuella fel. Jag använder sedan ett ftp-program för att ladda upp hemsidan på Internet. Låter intressant. Kommer du att låta oss titta på den?
Mer
19 år 2 månader sedan #9172 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet hemsidor
Jag tror inte den blir klar på länge, jag tänkte skaffa frontpage, jag har dreamviewer på engelska och det är svårt att fatta hur man ska göra.
Men när den är klar får ni gärna kolla! Men räkna med några år ; ) hehe
Mer
19 år 2 månader sedan #9455 av dalo
Svar från dalo i ämnet Det går utmärkt...
Det går utmärkt att låta DreamWeaver själv ladda upp sidan till en webbserver. Vanligtvis sker detta med ett FTP konto, men det beror i högsta grad på hur webbservern är konfigurerad.