Reparera dator

Mer
14 år 3 månader sedan #268934 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Reparera dator

Lillan skrev: Själv är jag nöjd eftersom jag fått igång mitt monster igen. Det tog 4 dagar att få bort all skit från mina hårddiskar MEN jag får inte ljud i ingångarna/kontakterna där bak, bara fram vilket jag funderar över. Helt klart är väl det något fel på portarna där eftersom mitt ljudkort fungerar.
Någon som vet om det är lätt att byta sådant?


Använder du Windows?
Gå till Hjälp och Support.
Sök på Ljud
Välj Felsökaren för ljud.

Felsökaren kan kanske lösa ditt ljudproblem. Annars kan man ju undra över drivrutinen till ljudkortet.
Mer
14 år 3 månader sedan #268941 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Reparera dator
Kolla om det hänger en lös kabel någonstans, gör det, det ta reda på var den skall sitta och plugga in den igen.
Hade det felet på en gammal dator, på något sätt när jag varit inne i datorn och rört om, hade en liten kabel, väldigt klen gått ur där den satt. För att komma åt att åtgärda det var jag tvungen att skruva loss nätdelen och titta under den på moderkortet, så bara leta om det hänger lösa trådar från ljudkortet och glöm nu inte att du måste veta var den skall sitta.

Det var då´på min gamla compaq som jag hade det felet, så ta nu inte loss nätdelen utan att det är absolut nödvändigt, förövrigt lossade jag bara på den med alla sladdar intakta och bara vrängde undan den så att jag kom åt.
Detta, för att det var för trångt annars.

Mao, se till att alla kontakter verkligen sitter i för att det kan vara glappkontakt...
Och du, du har möjlighet att gå in på avancerat och kolla om allt är som det skall, med volym kontrollerna, det är ju det första jag gör...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 3 månader sedan #270068 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Reparera dator

Admin1 skrev: Använder du Windows?
Gå till Hjälp och Support.
Sök på Ljud
Välj Felsökaren för ljud.

Felsökaren kan kanske lösa ditt ljudproblem. Annars kan man ju undra över drivrutinen till ljudkortet.


Japp använder windows men ljukortet är redan kontrollerat och drivrutiner uppdaterade.
Jag har dock kallat in suporten (min bror datanörd) för att komma hit och titta. Han ska ju även byta kortläsarna så då tar han det samtidigt. För att öppna datorn och muckla det gör jag inte, mycket kan jag klara men det ger jag mig inte på. *Det är som att ge en hammare till en treåring*