Mac: Firefox istället för Safari.

Mer
14 år 1 månad sedan #282259 av dalo
Har idag provat Firefox på Mac också, efter att ha använt det under längre tid på PC. Kan bara rekommendera det varmt.
Mer
14 år 1 månad sedan #282262 av Nissegossen
:lol: Att välja webbläsare www.browserchoice.eu/BrowserChoi ... ice_sv.htm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 månad sedan #282265 av dalo
Sidan verkar vettig, dock inte så Mac specifik som jag skrev om.
Mer
14 år 1 månad sedan #282267 av Nissegossen
Kan rekommendera att ha tre webbläsrae på datorn samtidigt för att de är bra på olika saker har jag funnit. Internet explorer är absolut snabbast på att läsa dagstidningar i. Google chrom startar lika fort som explorer, men den är sämre på dagstidningar, men ger access till sidor som kan vara svåra att få fram om man använder firefox och i det fallet brukar explorer falla ur och man får återstarta explorer.

Firefox är bra vad gäller säkerheten och är relativt snabb när man kör med den, men sämre i tid vad gäller uppstarten. Där är google bäst med omedelbar uppstart och faktiskt har jag minst problem med den.

Jag har då operativsystemet vista...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 1 månad sedan #282310 av Tage

dalo skrev: Har idag provat Firefox på Mac också, efter att ha använt det under längre tid på PC. Kan bara rekommendera det varmt.


Safari på Mac äger Firefox på alla punkter (förutom e-leg på fil via Nordea)

Ladda ner safari-pluginnen Glims och ClickToFlash till Safari så är det inget som saknas från Firefox (tycker jag)

Främsta fördelarna är att den är snabbaste webbläsaren på Mac, på det mesta (inte bara surf). Annars finns ju också Google Chrome till Mac (om än i beta version)
Mer
14 år 1 månad sedan #282367 av nattbarn
Jag har PC och jag använder IE till vanligt surfande och Firefox bara till bankärenden så det inte finns andra cookies där, räcker bra för mig, även om IE rätt ofta hakar up psig så man måste stänga det från Task Managern.