Linux för riktigt gamla datorer - 128 MB minne

Mer
8 år 5 månader sedan #784584 av Admin1
Minnes krav: 128 MB
Processor: minst PII 266
Hårddisk: 2.2 GB

antiX is a fast, lightweight and easy to install linux live CD distribution based on Debian Testing for Intel-AMD x86 compatible systems. antiX offers users the "antiX Magic" in an environment suitable for old computers. So don't throw away that old computer yet! The goal of antiX is to provide a light, but fully functional and flexible free operating system for both newcomers and experienced users of Linux. It should run on most computers, ranging from 64MB old PII 266 systems with pre-configured 128MB swap to the latest powerful boxes. 128MB RAM is recommended minimum for antiX. The installer needs minimum 2.2GB hard disk size. antiX can also be used as a fast-booting rescue cd. A special XFCE edition made in collaboration with the MEPIS Community called MX-14 "Symbiosis" is also available.

sourceforge.net/projects/antix-l ... ource=blog
Mer
8 år 5 månader sedan #784687 av Admin1
Tror jag skall installera denna på min P200MMX med 256 MB minne.
Mer
8 år 5 månader sedan #784727 av zoegas
Det låter roligt, men skulle du öppna aftonbladet får du sitta i en kvart innan sidan kommer upp.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 5 månader sedan #784732 av Nissegossen
Här är ett annat jag hittat, det är för lite större minne än det du visade Admin. skall nog bränna en skiva med det som Admin har hittat. Datorn jag skall lägga in det på har likvärdig prestanda som din Admin. www.lxle.net/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #784733 av Nissegossen
Den hade xp innan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #784734 av Nissegossen
Eftersom den har en gammal fattning och jag har ett gammalt starkt grafikkort, funderar jag på att sätta in det grafikkortet på den datorn. Den har tidigare suttit i en dator som för länge sedan var en speldator. Grannens pojk var förvånad när han fick se datorn och han sade att din dator är lika snabb som min med 3Gb RAMminne. Jag hade då ett RAMminne i min dator på 1Gb

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum