Linux för riktigt gamla datorer - 128 MB minne

Mer
8 år 5 månader sedan #784735 av Nissegossen
Ja, anledningen till att jag skall sparka igång den är pga den diskettstation den har.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 5 månader sedan #784736 av zoegas
Jag har en AMD x2 3,2ghz i garderoben med moderkort och 4gb minne. Vill ni ha skiten så kanske jag orkar packa ner det i en låda och skicka. Men det är fullt möjligt att portot är mer värt än komponenterna.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 5 månader sedan #784754 av Utomjordingen
Jag fattar inte än i dag varför man ska ha stationära datorer som privat person? Började fatta om saken först i början av 2010-talet att det är bättre med bärbara som surface dator.

Helt obegripligt!

Säg fördelarna med en stationär dator, billigare kanske men är det värt det?

Admin1 skrev: Jag tänker sluta med nya datorer och köra Linux på 200 kronors datorer.


Är det framåtanda – knappast!

Bara min musmatta kostade ju runt 200 kronor!

P.S Det är ute med Cd/DVD och sånt! Idag ska det vara minneskort och Internet!
Mer
8 år 5 månader sedan #784777 av zoegas
En stationär dator har mycket bättre ergonomi än en bärbar. Ska man sitta flera timmar så går ju en bärbar bort.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 5 månader sedan #784779 av Fantasio
Jag föredrar stationära datorer. Större skärm är huvudorsaken.
Mer
8 år 5 månader sedan #784786 av Utomjordingen
Jag har snart en trådlös HDMI så jag kan se stor bild på min platta Tv:n från min dator - Surface. Alltså, jag kan sitta med min Surface i ett annat rum och föra bilder, filmer och allt möjligt till min 40" platta TV så min kvinna kan se på vilka filmer hon vill via Internet istället för DVD. Ja, enbart musik/ljud går också bra!