Pokemon Go har kommit till Sverige

Mer
7 år 9 månader sedan #843004 av notwoodstock
jag håller på med pokemon go. jag har fångat 31 pokemons hittills :).. det är ett riktigt kul spel!
Mer
7 år 9 månader sedan #843023 av cn
går inte att installera Pokemon go då min Sony experia inte är kompatibel hur gör man ?
Mer
7 år 9 månader sedan #843043 av Inwatto
cn,

Visst är det tråkigt att det inte går att spela Pokémon GO på alla telefoner, bara iPhone och de som har Android. Sonys lite äldre telefoner har inte Android, så då behöver man fundera över om ett spel är värt så mycket att man köper en nyare telefon. Kanske är P GO bara en fluga. Det är nu när det är nyhetstorka och folk har semester och tid att spela spel som det blir Pokémania. Till hösten kanske folk tröttnat på spelet. Nintendo och Nianto vill nog att det ska hålla i sig ett halvår, minst. Vi får se vad folk tycker. Jag tycker det är hur kul som helst att komma ut i friska luften för att jaga Pokémonfigurer. Hade en iPhone som låg och samlade damm. Nu måste jag ladda den varje dag!

Du kan titta på play.google.com och söka efter Pokemon Go så hittar du att man behöver ha en telefon med Android 4.4 eller senare. Tittade på en Sony Xperia X10 mini. Den hade 2.1, suck. Gammal, men går ju att ringa med...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 9 månader sedan #843107 av Inwatto
Om spelet låser sig, kan man kolla om det beror på att servern inte är igång på sidan www.mmoserverstatus.com/pokemon_go

Prata inte med hat i munnen!
Mer
7 år 9 månader sedan #843109 av Geta
Internet skulle också bara vara en fluga.
Mer
7 år 9 månader sedan #843115 av Fantasio
Jag hoppas att Nintendo tjänar mycket pengar på Pokemon. X-Box är ju ägt av Microsoft och Playstation av Sony. Det främjar konkurrensen med ett tredje företag i branschen.