Gamla Nintendospel

Mer
7 år 4 månader sedan #888511 av Quinn
Svar från Quinn i ämnet Gamla Nintendospel
Jag hade också en Gamecube med bland annat f-zero gx som jag gjorde mig av med. Ångrar det lite jag med. Men det var ett jättebra spel, och utmanande.

Mystic quest var ingen höjdare och var väl en avstickare i serien. Final Fantasy 6 däremot var ett riktigt bra spel med mycket bra musik.

Nu spelar jag "The witness". Det är ett pusselspel till pc där man går runt på en ö och löser pussel genom att dra en linje från en punkt till en annan. Låter kanske inte så roligt men det är ett riktigt, riktigt bra spel. Kanske ett av dom bästa.

Det kan vara väldigt svåra pussel man stöter på och till en början har man inte en aning om hur man löser dom. Så det gäller att lista ut vilka regler som gäller för att lösa det. Det kan vara att följa skuggorna som faller på brädet t.ex.

Det är ett väldigt långsamt, nästan kontemplativt spel vilket jag gillar. Det tar tid. Lite annat än F-zero alltså! :)
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #890733 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag gillar ju skräck, så spelet "Eternal darkness" passade mig bra. Jag kan villigt erkänna att jag inte klarade hela spelet, slog aldrig slutbossen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 3 månader sedan #892467 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Gamla Nintendospel
Jag spelar TV-spel för att jag vill kunna ladda konsolen med ett spel och bara spela. Inget krångel, ingen uppkoppling mot Internet.
Mer
7 år 3 månader sedan #897623 av Quinn
Svar från Quinn i ämnet Gamla Nintendospel
Fick Nes Classic Mini innan jul. Kör nu Super Mario bros. Försöker köra igenom hela spelet från början till slut utan att spara. Har inte lyckats än.

Det finurliga i kråksången är att nu har den hackats så att man kan ladda in fler spel. Det var ju 30 spel förinstallerade men nu kan man lägga in upp till 80 spel. Och det är hur lätt som helst att fixa. Man laddar bara ner ett program och använder den medföljande usb-kabeln att ansluta till pc:n med. Sen följer man instruktionerna.
Jag har lagt in några extra spel t.ex bionic commando.

En annan kul sak, har jag läst, är inte bara att Nes Mini är en emulator utan att Nintendo tydligen lagt in piratkopierade versioner av sina egna spel på den. :)
Mer
7 år 3 månader sedan #897641 av Nissegossen
Mer
7 år 1 vecka sedan #924697 av Lindsay
Svar från Lindsay i ämnet Gamla Nintendospel
Bästa spelat någonsin till N64 va ju såklart Perfect dark (av Rare). Allt i den från solo missions till combat simulator va ju epic! därefter va ju Zelda MM bäst, men det va en annan typ av spel än perfect dark. :)