mailaddress?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44390 av
mailaddress? skapades av
Har haft en seriös address rätt länge nu hos min internet leverantör. Nu undrar jag lite hur det blir om jag flyttar och byter leverantör?
Det kommer juh att forsätta komma brev för dem jag inte har ändrat address för, vad gör de med dessa mail samt vad händer med addressen?
Någon som vet? Eftersom jag är registerad hos dem så har de mina adressuppgifter och kopplingen till mitt konto, menar att de kan juh utnyttja det om de skulle vilja. Antar att de kanske var svåra frågor.
Mer
17 år 9 månader sedan #44392 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet mailaddress?
Kan du inte skicka ett mejl till alla dina kontakter och meddela dem din nya mejladdress... om du inte har den än kan du ju öppna ett hotmail konto och använda den adressen så länge... det går ju att skicka gruppmejl så det borde inte vara så krångligt att nå alla dina kontakter...
Mer
17 år 9 månader sedan #44422 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet mailaddress?
Jag bytte Internetleverantör för några år sedan och det var inga problem. Jag meddelade alla ett par dagar innan om adressändringen och det fungerade utan problem. Om någon ändå hade skickat e-mail till den gamla adressen, när abonnemanget hade upphört så studsar e-mailet tillbaka till avsändaren med meddelande om att adressen inte finns.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44499 av
Svar från i ämnet mailaddress?
Privatpersoner går juh lätt och smidigt, men företag har juh ofta krångligare rutiner. Har också jobbat med datorer tidigare så jag borde veta. Jag får helt enkelt testa maila mig själv på gammla addressen och se vad som händer. Tror inte jag hittar mailen som försvann men man måste försöka aillafall.