Ny dator!

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 10 månader sedan #1069945 av Cosmos
Ny dator! skapades av Cosmos
Efter allt krångel med mina datorer där det ena problemet efter det andra dök upp och omöjliggjorde all användning, har jag äntligen köpt en ny dator med hederligt gamla Windows, i detta fall 10:an. Det är en Lenovo V110, en riktig i3:a med 15,6 skärm. Min gamla dator, när den fungerade, var bara på 14 tum, så filmer och play-kanalerna visades i frimärksformat.

Jag är nästan helt nöjd med denna, men den sträva musplattan är ingen hit. Kanske ska försöka med sandpapper. :dator
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1069948 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ny dator!
Jag använder alltid mus till min lap top, samt trådlöst tangentbord när jag lägger in operationssystemet på nytt. Då Linux självklart

Varför lägga pengar på Microsoft?

Efter allt krångel med mina datorer där det ena problemet efter det andra dök upp och omöjliggjorde all användning, har jag äntligen köpt en ny dator med hederligt gamla Windows, i detta fall 10:an. Det är en Lenovo V110, en riktig i3:a med 15,6 skärm. Min gamla dator, när den fungerade, var bara på 14 tum, så filmer och play-kanalerna visades i frimärksformat.

Jag är nästan helt nöjd med denna, men den sträva musplattan är ingen hit. Kanske ska försöka med sandpapper. :dator

Får fråga dig har Du prövat Linux

Lägg in en oinspelad DVD i datorn ladda ned från Sverige denna, så har du en fungerande dator i din gamla dator. Denna gäller för 64Bit har du 32 bit är åldern på datorn gjort att datorn själv dött pga ålder.
linuxmint.com/edition.php?id=224

Bränn skivan lägg den sedan i din gamla dator med skivan i innan du skall installera den
Skivan ger datorn något som slår datorn förra system. Samt botaniserar på datorn innan du har laddat ned, datorn går på skivan och det fungerar även utan hårddisk fungerar den, sätt i skivan leta efter en billig hårddisk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 10 månader sedan #1069954 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ny dator!
Jag har Linux på min gamla dator, men problemen avlöste varandra. Det funkade inte med det trådlösa nätverket så jag hade sladd. Det gick då inte med skrivaren som är trådlös (iofs kunde jag bära bort datorn till skrivaren och stoppa in USB för att skriva ut men det blev ett irritationsmoment). Sedan gick det inte att ladda ner program. Jo det funkade med uppackningen men sedan var det stopp. Jag hade även stora problem med Firefox som krävde en mängd onödiga hanteringsåtgärder bara för att surfa med. Nej, Linux var inte bra. Åtminstone inte hos mig.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1069991 av wasp
Svar från wasp i ämnet Ny dator!
Congrats!! Har också en Lenovo V110, i3, 8GB RAM, 256GB SSD. Köpte i februari 2018.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1070011 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ny dator!
Sorry Cosmos

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 10 månader sedan #1070035 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ny dator!
Grattis till nya datorn! Vad kostade den?