Företag/myndigheter vill ha originalsignaturer, så gör du det enkelt via e-mail

Mer
5 år 7 månader sedan #1093679 av Richard
Två gånger har jag varit med om det här. Jag tror den första var när jag begärde ut en kopia av mitt belastningsregister hos polisen. De vill ha begäran skriftligt, med en underskrift med min signatur. De vill ha det via fax (vem fan använder det numera?), ett fysiskt brev, eller så går det bra med ett inscannat dokument som man har skrivit under.

Min skrivare har inte fungerat på åratal, använder bara den inbyggda scannern. Färgen har tagit slut för länge sen, o det är för dyrt med nya färgpatroner. Så jag tänkte ju att det är sååå löjligt att man ska skriva ut begäran, signera den o scanna in den o skicka.

Men båda gånger har det fungerat att öppna dokumentet och att kladda dit en signatur i Paint, eller ev. Gimp som jag själv använder. Det funkade både hos polisen och nu Inviso Webbhotell, se mitt exempel.

Så, ni som har problem med skrivare, lägg på minnet att detta funkar helt ok!
Bilagor:
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1093683 av Utomjordingen
Jag har en digitalpenna som jag kan klottra min namnunderskrift på min datorskärm:

300


300
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 7 månader sedan #1093695 av Richard
Vilken cool grej!

Känner den då av rörelserna o skriver på skärmen, eller har du nån form av smart-skärm?
Mer
5 år 7 månader sedan #1093697 av Fantasio
Vad de hittar på. Skulle jag skriva på min skärm bidde det en onaturlig vinkel. Används de inte på en sån där surfplatta?
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1093698 av Utomjordingen
Jag har en Surface 3 Pro dator sen några år tillbaka. Skärmen känner även av om jag trycker med mina fingrar på skärmen.

"Surface-penna"
Skapa utan begränsningar. Nya Surface-pennan är bättre och snabbare än någonsin, med precisionsbläck i ena änden och radergummi i andra, plus lutning för skuggning², större känslighet och praktiskt taget ingen fördröjning.".

Liknande sådan här dator har jag:

300
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Utomjordingen.