För flygsimtokar! OMG F-14

Mer
5 år 5 månader sedan #1107864 av Nissegossen
Jag har inget intresse av spel. En gång kan räcka

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1108176 av Fantasio
Min farbror provade ett flygspel jag hade. Han sa att planet bankade. Han var då pensionerad stridspilot.
  • 1Dave
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • At your service!
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1108702 av 1Dave
Last edit: 5 år 5 månader sedan by 1Dave.
  • 1Dave
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • At your service!
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136390 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet För flygsimtokar! OMG F-14
Nu verkar det som att "THE simulator" är släppt!
Vet vad jag ska köpa för nästa löning.

m.fz.se/nyhet/279312-nu-kan-du-flyga-top...et-f-14-tomcat-i-dcs

/Dave
Last edit: 5 år 1 månad sedan by 1Dave.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1136405 av Nissegossen
Jag flyger hellre min egen farkost, men den kan ge för många G-krafter som inte ens en tryckdräkt kan hjälpa mot de G-krafter det som farkosten kan åstadkomma, till och med att materialet i farkosten kan bryta sönder så det störtar.


Om jag fick tag i en tecknare skulle jag med ord ge denne tecknare det tecknaren kan rita efter. Jag har det i min hjärna, värt att pröva och den flyger som jag tänkt mig och den kan bokstavligt gå bakåt eller svänga som ingen nutida farkost kan göra, samt att det går att göra något som ingen annan flygande farkost kan göra. Det är bara av intresse när det är krig eller sådant som enbart har med militärt intresse därför talar jag inte om det.

Jag var på Chalmers innovation och där pratade jag med en flygingenjör till lika pilot i Tyska Luftwaffe under andra världskriget. Han sade den flyger och du kan styra den som du tänkt dig. Under tiden han var pilot sade han vi kände till radarn och vi flög lågt över vattnet tills vi steg när vi närmade oss målet engelsmännens Scapa flow och vi steg så högt att spitfire inte kunde komma så högt upp, vi tog bilderna sedan satte vi kurs mot Norge, tankade och flög tillbaka till Tyska Östersjökusten.

När Engelsmännen hade fått starkare motorer som gjorde att de kunde nå oss så steg vi så högt vi kunde, sedan planade vi ut satte fart och steg steg för steg uppåt och dit nådde inte de Engelska planen.

Detta var 1985 när jag var på Chalmers och han sade den är för dyr att bygga en modell. Dock snacka om joystick, den är även styret i den farkost jag har i huvudet dessutom vänder den på en femöring rent bokstavligt det är det som gör G-krafterna

Nej den är ingen rymdfarkost ej heller att den kan gå över ljud hastigheten men den är fenomenal på att ändra riktning Den kräver atmosfär för att flyga

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.
  • 1Dave
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • At your service!
Mer
5 år 1 månad sedan #1136431 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet För flygsimtokar! OMG F-14
Låter som du tänkt till ordentligt Nissegossen.
Skulle det inte gå att använda farkosten ihop med UAV teknik?

/Dave