Luktade brännt ur datorn, varpå den stängde av sig...

Mer
5 år 5 månader sedan #1107802 av Lorelei
Tänkte först nu har moderkortet pajjat. Men d löste sig me ett nytt strömaggregat ifrån Webhallen (329 kr). Nu e allt som d ska va igen :jubel
Mer
5 år 5 månader sedan #1107992 av Admin1
Starkt gjort! Hur kom du på att just spänningsaggregatet var felaktigt? Jag har felsökt ett spänningsaggregat med voltmeter och kom fram att det fungerade, så jag bytte moderkortet.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108029 av Lorelei
Hej Admin1
Ja gick lite på känsla. D sprakade T å ja vart me om liknande förut. Använde mig av uteslutningsmetoden. Va mest logiskt? Tänkte ja. Dessutom tillämpar Webhallen 60dgr öppet köp, oavsett om varan e använd lr inte. :)
Mer
5 år 5 månader sedan #1108032 av Nissegossen
En sådan enhet har jag liggande i en garderob har aldrig sett ett sådant kraftigt kablage inte heller för nya datorer, den är köpt för en modern dator

Förövrigt har jag instrumentet och kan mäta allt.

För att kolla om ett batteri är nytt, håll batteriet lodrätt lite ovanför underlaget ställer sig batteriet sig upp utan att studsa är det fulladdat studsar det och lägger sig, ingen ström kvar
www.newsner.com/knep/saa-haer-enkelt-tes...ekund/?cn-reloaded=1

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1108255 av Admin1
Det gäller att välja ett spänningsaggregat med tillräcklig effekt dvs Watt.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108307 av Richard
Jag fick en dator (laptop) av min pappa, som stängde av sig hela tiden. Jag lämnade in den hos han som brukar laga mina datorer. O det visade sig bara vara nätaggregatet som troligen hade förväxlats. Datorn krävde 90 W, men det nätaggregatet jag hade kunde bara leverera typ 45 W, så det hade kunnat börja brinna.