Sömnstörningar

  • Gäst1
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #98427 av Gäst1
Sömnstörningar skapades av Gäst1
Finns det någon som använder Seroquel mot sömnstörningar. Jag har ju redan insomningstabletter men de hjälper inte.

:?: :( :rolleyes:
Mer
16 år 5 månader sedan #98515 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sömnstörningar
Jag har sökt med Google och funnit att i USA används Seroquel ibland mot sömnstörningar i låg dos t.ex 25 mg. Det verkar dock inte finnas några kliniska studier, som stödjer denna användning utan det ges nog därför att Seroquel har trötthet som vanlig biverkan. Ingen här har tidigare sagt att man fått Seroquel mot dålig sömn.
Mer
16 år 5 månader sedan #98517 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Sömnstörningar
Jag har också sömnsvårigheter och jag tar Nozinan, Propavan och Zopiklon/Imovan som fungerar bra. Men jag ska nu börja ta bort Propavanen och sänka Nozinanen.
  • Gäst1
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #98530 av Gäst1
Svar från Gäst1 i ämnet Sömnstörningar
Aha, ja det är nog mest bipolära som använder Seroquel. ´

Jag har också Immovane och Nozinan, tidigare Propavan, men de hjälper inte fullt ut. Nozinanen påverkar min balans (yrsel) så jag får ta det försiktigt med den. Jag skulle egentligen behöva något ännu mer lugnande till natten. Det gäller bara att försöka övertyga doktorn (psykiatikern) om detta faktum. Jag blir så irriterad för varenda gång jag nämner att jag har sömnstörningar, så får jag höra att det har halva svenska folket också. Det är ju knappast till någon hjälp för mig. Jag tycker att min doktor saknar empati och förståelse. Hon bara hasplar ur sig en massa floskler och plattityder. Jag blir så arg....ggrrrr :evil:
Mer
16 år 5 månader sedan #98615 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sömnstörningar
Seroquel har bara funnits ett par år i Sverige och det är därför ett ganska nytt preparat, där inte så många har hunnit att få det ännu. Seroquel är också ganska dyrt och det kan nog göra att man kan vara restriktiv att använda det vid sömnbesvär.

Nozinan kan ge yrsel, som en vanlig biverkan. Har du prövat Theralen? Den ger också yrsel som biverkan, men det står lättare yrsel i FASS, så den kanske är lättare att uthärda.
  • Gäst1
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 5 månader sedan #98662 av Gäst1
Svar från Gäst1 i ämnet Sömnstörningar
Tack för tips! Det ska jag fråga min doktor om.