Har blivit rädd för elektronik o internet...

Mer
5 år 3 månader sedan #1121015 av memphis
För de som har benägenhet till paranoia är drönare ett dåligt tekniskt framsteg. Det kommer bli bekymmer.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121018 av Geta
Drönare är särskilt skrämmande för flygpassagerare.
Mer
5 år 3 månader sedan #1121019 av Nissegossen
När frysen börjar koka blir jag arg. Så långt får det inte gå.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1121020 av memphis
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1121022 av Nissegossen

Inwatto
På film kan allt möjligt hända. I verkligheten kan inte hackare komma in via elnätet. Man ska inte basera sitt liv på film. Då blir det fel.


De har tillverkat starkströms modem de är inte ute och cyklar Inwatto! Varför jag har koll på det? När jag var 9 år sade jag till min syster då jag läst om kabel TV i USA, jag frågade varför kör den inte från eluttaget? Dumbom det är ju ström det går ju inte.

I den finns en video, jag har inte själv sett den men det finns kanske lite kött på den och gnaga av. Välkänt för AIK
www.mynewsdesk.com/se/phoenix-contact-ab/images/tag/starkstroem

Varför används det inte te x i Norrland jo, tack vare starkströmmen. Men där finns paraboler att rikta In mot en satelit i omloppsbana ta emot skicka via parabol

krokus

Hörde för inte alls länge sedan om någon som hackade tvättstugebokningssytemet. När sedan hyresgästen skulle boka tvättstugan, hade denne tydligen redan bokat upp sin kvot för månaden eller veckan.

Kan iofs bara ha varit ett rykte. Får hoppas det.

Här har vi ett enkelt system vi har typ en konstruktion med varje dag i månaden och de tider vi får tvätta i grannområdet röstade de om separata hus med tvättmaskiner där flera kan tvätta och då dygnet runt. Vi fick rösta här också, men det är mest här de som är pensionärer här de har bott här sedan husen här byggdes och nu en efter en dör nu då de lämnar lägenheten blir den omedelbart inflyttad av barnfamiljer. Det är något liknande en skogspark gräsmattor som används flitigt om sommaren bommar ingen kommer längre in om man inte talat med boservice först och använda då den bricka som var och en fått det är nyckeln

De äldre de minns att på den tiden fick man inte ens gå på gräsmattorna, nu ligger de och solar ungarna leker vattenkrig en del för yngre barn plaskar i uppblåsbara pooler, men boll sparkning är förbjuden de får gå till den asfalterade basketplan med låsbar grind och det är inhägnat där.

Pojkarna här nu vuxna och har flyttat härifrån jag sade till två kickar ni boll mot huset kan en ruta gå sönder den kostar tusen kronor som ni får betala, hur mycket har ni veckopeng? Den blir ni av med den tid pengarna skall betalas. En satte ett skott mot dörren och jag stod på balkongen och såg det. När jag såg pappan talade jag om vad pojken gjort, han betalade rutan Kontentan av tråden var ett enkelt handfast system för tvätt tider vi ha en lång tavla med de tvättider vi har per dag och det sträcker sig till alla dagar per månad däri sätter vi våra lås, två per hushåll. Jag har slutat att vara vänlig där, förr tog jag bort mitt lås med baktanken att den som kom efter mig skulle kunna köra tvättmaskinerna medan jag hade sista omgången i torktumlaren den gången tog han ut min blöta tvätt från torktumlaren och han hade satt sitt lås på min tid rent formellt hade han ju rätt att göra det, men jag bara höll tyst. Gick upp hängde på torkställningen över badkaret samt en egenköpt torkställning, jag satte den i vardags rummet med en matta under. och på balkongen bakom ett raster där finns en stång att hänga galgar i det utrymmet var ledigt så det hängde där och torkade. Det var ju så förr gjorde man hjälpte grannen efter. Nu får allt gå klart såvida inte den öppnar och frågar kan jag få lägga i maskinerna nu, då absolut att jag säger ett ja.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.