Programmera ett datorprogram om varma mackor?

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129266 av Richard
Jag funderar på att programmera ett program som hjälper en att hitta på bra kombinationer på varma mackor. Nu gör jag bara i Excel, eller LibreOffice o ser ut så här;
drive.google.com/open?id=1gjCScTs8MzKYs2LaD7BJLsTOw_HLTpln

O med hjälp av programmet, ska man kunna få förslag på vilken typ av varma mackor man kan göra. Då får man först hitta på namn till alla kombinationstyper, det blir ju hur många som helst, men det kan vara roligt. Blir som pizzor typ. O om man har namn på mackan, så ska man kunna välja den i en rullgardinsmeny, o så kommer det upp vilka ingredienser man behöver.

Samt ska det finnas en flik, där man kan kryssa i vilka ingredienser man har hemma o få förslag på mackor man kan göra! Det kommer bli finfint! Jag ska återuppta Python-programmeringen o försöka få till programmet!

Jag har börjat spara mina inköpskvitton, så ska jag ha med en funktion om hur mycket varje portion kostar! Så att man kan vara lite ekonomisk samtidigt!
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129401 av Admin1
Du kan ju göra en app själv med Framework7, som jag själv gjorde. Välj webpack också så kan du skapa en webbapp.
framework7.io/
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1129424 av Richard
Tackar för tipset!

Ska undersöka det närmare!

UPPDATERING!
Det skall heta "Mack-bok"!
drive.google.com/open?id=1sXETahADzDpsEa-s6niNjmPJ9G6zycTE
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Richard.