Chrome cast?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 månader sedan #1130317 av Cosmos
Chrome cast? skapades av Cosmos
Någon som kör med chrome cast? D v s att köra filmer direkt från datorn, plattan eller mobilen på TV:n. Det är en typ av Bluetooth-atteralj tror jag men hur fungerar den?

Jag har redan en liten Bluetooth-dosa som överför ljud direkt från datorn till stereon, alltså utan kablar. Det gäller bara för dosan att hitta datorn och så är det klart. Funkar också med plattan och mobilen. Mycket nöjd med denna lilla dosa som kostade 130 pix. En chrome cast eller väl lite dyrare?
Mer
5 år 2 månader sedan #1130327 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Chrome cast?
Det kan man göra med wifi

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1130329 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Chrome cast?
Har en chromecast. Tittar på Netflix, svt play bland annat.
En bra funktion är att Spotify går att köra på den med. Så kan använda Stereon på det sättet.

Men den använder WiFi inte bluetooth. Iaf den jag har, men det är nog första generation. Finns nyare versioner nu. Vet inte hur de fungerar.

/Dave
Last edit: 5 år 2 månader sedan by 1Dave.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 månader sedan #1130342 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Chrome cast?
Jag kan också köra Spotify via stereo genom dosan. Har kopplat dosan till Network på stereon vilken har många bra funktioner. Min förstärkare är en Pioneer A30, toppseedad och allt. Min bror har en stereo som kostade multum, han betalade 5.000 kr för en nål till pick-upen bara för han tyckte det lät bättre då. Mina högtalare är ett par engelska Celestion och låter faktiskt super. Jag fick dem begagnade för 900 på HiFi-gurun. Mitt bästa köp någonsin.
Mer
5 år 2 månader sedan #1130345 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Chrome cast?
Köpte ett kit med stereohögtalare plus center och satelliter från Netonnet för några år sedan. Använder inte satelliterna dock. Tycker det är helt ok ljud. Jag hör inte så stor skillnad på dem och svindyra HiFi högtalare.

/Dave