Att surfa utan antivirus och skydd på datorn?

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1131062 av charlie2
så hur står risk är det att få virus och liknade om man inte har skydd på datorn.
jag måste fixa antivirus och skydd på datorn men jag har inget visa kort så jag kan inte skaffa det.

se.norton.com/?fbclid=IwAR3ZVx9JWO_fgo-C...mF8DRCmIVCNqN9zDCR_0

jag är rädd att min dator skall bli hackad eller att jag får virus .

jag har som sagt inget visa kort så jag kan inte köpa det online.

jag har som sagt inget som helst skydd när jag surfar online kan inte köpa det då mitt visa kort inte funkar alls
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1131063 av Nissegossen
Om du har win 10 kan jag rekommendera deras eget antivirus enligt den programmerare jag anlitar ska jag bara ha Microsofts eget. Om du installerar något annat kan inte Microsofts eget verka, det stängs helt enkelt av och ett annat antivirus är sämre än det inbyggda. Jag har fått stränga order på att inte ha något annat och han har sagt mig att Microsofts eget är ett utav det bästa på marknaden.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131064 av charlie2
kostar den pengar då det programmet.?
Mer
5 år 2 månader sedan #1131065 av zoegas
Tryck på förstoringsglaset och skriv antivirus

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1131067 av Nissegossen
Sedan kan du på halva hårddisken ha Linux på datorn, men tag först och främst en backup på Win som den är så säkerhetskopiera först sedan kan du bränna en skiva med Linux exv
linuxmint.com/download.php

Där måste du välja först måste du veta om din dator har ett 32 bitars system, men de slutade tillverkas för över 10 år sedan så du har troligtvis ett 64 bitars dator. Sedan får du välja en av de 3 som står där. De skiljer sig något åt. När du valt gå ned på listan ta fram svensk flagg bränn från en av de med Svensk flagg bränn en skiva eller lägg på ett USB-minne.

Därefter kan du använda USB/skiva och lägga på halva hårddisken ett Linux system och andra halvan win 10. Linux är främst bra för gamla datorer, så om du har en gammal XP dator kan du köra med Linux med ett system som fortfarande uppdateras.

charlie2 skrev: kostar den pengar då det programmet.?

Nej! Det ingår med win 10

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131069 av charlie2
då så måste jag skaffa det då jag får en massa skit och virus på datorn då jag porr surfar ibland.
man måste skydda datorn när man surfar.