Att surfa utan antivirus och skydd på datorn?

Mer
5 år 2 månader sedan #1131281 av Nissegossen
Inte samtidigt om du installerar något annat än defender, stängs defender av, den kan man inte köra med andra antivirusprogram.

Jag har fått itutat från en expert som jag anlitar om jag har datorproblem han är programmerare han säger att jag inte skall ha andra än defender och att det är bland de bästa som finns

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 2 månader sedan #1131283 av krokus
Ok, tack Nisse!
Mer
5 år 2 månader sedan #1131743 av Admin1
Malwarebyte gratisversionen går att kombinera med Windows Defender. Har själv kört Malwarebyte och AVG utan problem.
Mer
5 år 2 månader sedan #1131767 av Lelle
AVAST är också ett bra antivirusprogram
Mer
5 år 2 månader sedan #1131807 av krokus
Jaha, men vem har rätt nu då? Nisse eller Admin? :tänk
Mer
5 år 2 månader sedan #1131948 av Admin1
Jag har rätt läs här:
If Malwarebytes (MBAM) is the free version, they shouldn't have any conflicts since they won't be doing the same work. The free version runs as a periodic scanner, looking for malware (including viruses) that might have made it onto your system. As a scanner, it's not always considered to be a true "anti-virus" product.

The premium paid version, however, attempts to catch malware in real-time, not needing to wait for a scan to be run. Since Defender will be running as a real-time protection, the two should not both be activated. (Personally, if I had MBAM premium, I'd disable Defender. Actually, I wouldn't use Defender at all given the available alternatives.)

itknowledgeexchange.techtarget.com/itans...lwarebytes-together/