blir mer än arg. finns inte uttryck. jag tar inga fler kort.

Mer
4 år 7 månader sedan #1183901 av Julle

hkboj skrev: när jag förut var i psykos och jag skrev texter i dokument, kunde plötsligt annat stå där, men jag kunde dra pilen över hela raden och ta bort det, så det stod verkligen där. inget jag bara såg, texten fanns där för jag kunde trycka och dra pilen över hela textraden...och få den i blått (markerad)

Varit med om det samma.

//Älska och älskas
Mer
4 år 7 månader sedan #1183903 av Kn@sen
Mm. Kan vara som Nisse säger, men det finns kanske andra förklaringar, nya mobiler, om det är en sån du använder har en massa lullull funktioner som tillverkarna tycker förbättrar bilder man tar. I många fall funkar de också.
För behövde man ofta dator och programvara för att ändra och förbättra bilder. Dagens mobiler har den kapaciteten. Som default brukar dessa förbättring filter eller AI som vissa kallar det vara aktiverade. Se över inställningarna för foto och kolla upp funktionerna om du är osäker.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183904 av Maxjohan1983
Du kan fått ett virus i mobiltelefonen. Låter osannolikt att någon har hackat din mobil endast för att sabotera.

Läs detta:
www.quora.com/Why-do-my-pictures-look-di...ile-than-my-computer

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183953 av Kn@sen
Min telefon har tydligen avancerad AI. När jag tar foton berättar den för mig vad jag fotograferar. Typ blommor, himmel, landskap, porträtt. Osv.
När jag fotograferar ansikten finns även ett snygg filter. med ett reglage från 0 till 10. Det filtret tar bort ojämnheter i huden och diverse. sånt bloggare pysslar med, men okej jag förstår grejen med det. Bra att detta finns då kanske de slipper kladda ner sig med smink som ger ännu sämre hud och dessutom kostar stålar eller anseende.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184001 av Admin1
Tror inte på någon hackare utan att det är illusioner dvs synintrycken förändras och då ändras bilderna. En illusion är mildare än en hallucination.
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...a-synhallucinationer
Om du slår av internet på smartphonen så kan hackaren inte ändra bilderna för dig.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184006 av Cosmos
hkboj: Har du någon i din närhet som känner dig tillräckligt för att förstå vilket problem detta är för dig? Om så föreslår jag att du tar ett foto på henne/honom och sedan tittar i mobilen hur det blev. Även en hackare behöver lite tid på sig att gå in och ändra.

Men jag förstår din frustration. Jag är likadan fast då handlar det om andra grejor