Repar du din dator själv?

Omröstning: Repar du din dator själv?

Ja, alltid
3 15.8%
Ibland
8 42.1%
Aldrig
8 42.1%
Totalt antal röstare: 19
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 5 månader sedan #1300414 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Repar du din dator själv?
Ja, men man måste läsa på vad som passar till ens dator. Minne måste man kolla specifikationer på så det passar.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300464 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Repar du din dator själv?
Jag bytte hårddiskar och ram i stationära tidigare. Nu har jag en MacBook Air som är sex år gammal. Har aldrig bytt något i den och än går den som en klocka! :)
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1300488 av Richard
Svar från Richard i ämnet Repar du din dator själv?
Min dator är 2 år gammal men fortfarande mycket bra, t.ex. 16 GB minne, en SSD på 256 GB o det är en gaminglaptop. Men häromveckan hittade jag en liten dator med Windows 7, som jag hade packat undan för att slänga. Den tog evigheter att starta, den har 4 GB minne o 320 GB HDD. Men jag installerade Linux Mint 20 på den o lade in en massa matteböcker i den. Funkar med internet också på t.ex. ABF's wifi (där jag pluggar matte). Köpte en mini-mus o hittade ett läderfodral till den också o nu har jag den alltid i min ryggsäck. Den är ändå såpass modern att den har en HDMI-utgång.

För det mesta kör jag med hederlig gammal pappersbok med matteuppgifter, men vill man läsa mer, så är datorn bra. O har man inget internet, så la jag in typ 5 000 olika matteböcker som jag laddade ner.
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1300573 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Repar du din dator själv?
Är det en sån "ieee" Richard? Typ, 11 tums skärm.

Jag vill ha en GPD ultrabook, de är coola, men tangentborden är för små.

www.amazon.com/Industry-Portable-Compute...id=1606283531&sr=8-8

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 5 månader sedan by zoegas.
Mer
3 år 5 månader sedan #1300621 av Richard
Svar från Richard i ämnet Repar du din dator själv?
Ja, jag vet i.o.f inte vad "ieee" är för nått, men skärmen är runt 11".
Mer
3 år 5 månader sedan #1300665 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Repar du din dator själv?
Stationära datorer är lättare och enklare att reparera och de håller längre än en laptop. Idag finns det små stationära datorer Slim kallas de. De är lättare att bära och transportera. Slimdatorer ligger mellan stationär dator och laptop.