Hemsideshjälp!

Mer
17 år 3 månader sedan #60834 av Aspergergirl
Jag har själv ett par hemsidor men skriver allt i HTML och har gratiswebplatser där jag skapar filer och skriver direkt på servern vad jag ska uppdatera. Jag använder alltså inget FTP-program för att hantera filerna.

Nu har jag fått förfrågan om att hjälpa ett stuteri med att sköta deras hemsida då den som hjälper dem nu inte har riktigt med tid för det.

Vad jag nu undrar är vilken information jag behöver för att kunna logga in via EmFTP (det FTP-program jag har på datorn) och jobba med deras hemsida. En FTP-adress förstår jag att jag behöver men jag behöver väl någon form av lösenord också. Kan ni hjälpa mig att reda ut vilka uppgifter jag behöver!? Tack på förhand! /A
Mer
17 år 3 månader sedan #60913 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Hemsideshjälp!
Hej
Jag kan inte ett dugg om det här.
Konstigt att Du inte fått hjälp. Här finns ju många som är duktiga på datorer, precis som Du själv.
Lycka till
Mer
17 år 3 månader sedan #60943 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hemsideshjälp!
Jag har använt ett par ftp-program och för att logga in på ftp-kontot, där hemsidan finns behöver du ett användarnamn och lösenord. De som har han om hemsidan vet nog vad det är och kan ge dig uppgifterna.
Mer
17 år 3 månader sedan #60957 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Hemsideshjälp!
Tack för hjälpen! Jag har nu fått de uppgifter jag behöver. MEN jag behöver tips på gratis FTP-program att ladda ner via nätet. Själv har jag EMftp som jag skrev ovan och det fungerar för mig och var gratis då jag laddade ner det för ett par år sedan. MEN problemet är att de som har hemsidan vill lära sig att uppdatera den själva och jag ska visa dem hur de ska göra. Alltså behöver jag ladda ner ett FTP-program på deras dator. Jag hittade hemsidan till EMftp men det verkar inte som om de längre har någon gratisversion av det programmet. Därför vill jag ha tips på vart jag kan hitta något sådant program på nätet. Någon som kan hjälpa mig med det också? /A
Mer
17 år 3 månader sedan #60959 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hemsideshjälp!
Jag använder gratisprogrammet Filezilla, när jag sköter denna sajt. Programmet är väldigt bra och populärt samt uppgraderas regelbundet.
Du kan ladda ner det här:
sourceforge.net/project/showfile ... p_id=21558
Mer
17 år 3 månader sedan #60972 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet Hemsideshjälp!
TACK Admin!! Jag ska genast ladda ner det och lära mig hur det fungerar. Jag antar att alla FTP-program är rätt snarlika varandra men det återstår att se med detta program. Än en gång tack för hjälpen. /A