FileZilla

Mer
17 år 3 månader sedan #63352 av Aspergergirl
FileZilla skapades av Aspergergirl
Hjälp Admin!

Jag skulle nu logga in och göra en uppdatering på hemsidan som jag hjälper till med. Problemet är att det inte går att logga in! Jag får följande meddelande:

Error: Transfer channel can't be opened. Reason: För många referenser till några kernel-objekt.
Error: Could not retrieve directory listing

Jag har provat att logga in på min egen hemsida också men får samma besked där. Vad kan detta bero på? Jag känner lite panik över att inte kunna reda ut det här. Vill ju uppdatera så fort som möjligt så hemsidesägaren blir glad.

/A
Mer
17 år 3 månader sedan #63357 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet FileZilla
Jag har använt FileZilla i 1,5 år utan ett problem, så jag vet inte vad det kan vara. Du har inte installerat någon brandvägg som stör? Annars skulle jag pröva att stänga av datorn och sedan försöka på nytt igen.

Det finns ett forum, där man kan ställa frågor om FileZilla:
sourceforge.net/forum/forum.php?forum_id=68109
Mer
17 år 3 månader sedan #63360 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet FileZilla
Jag har inte installerat något nytt alls på min dator den senaste tiden så någon brandvägg borde ju inte ställa till något problem eftersom det fungerat förut. Ska dock prova att stänga av datorn och sätta på den igen. Får hoppas att det fungerar då, annars gråter jag. Jag ställer alltid till problem för mig själv så det är nog någon inställning i så fall som jag, utan att veta om det, ändrat på. /A
Mer
17 år 3 månader sedan #63361 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet FileZilla
Det gick! Tack Admin för ditt råd om att starta om datorn! Nu fungerar det igen och jag har kunnat uppdatera! TACK!

Tänk så enkelt det kunde vara...

/A
Mer
17 år 3 månader sedan #63407 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet FileZilla
Ett bra tips med FileZilla är att använda Site Manager funktionen för då slipper du att logga in med användarnamn och lösenord varje gång. Väldigt praktiskt särskilt om man har flera sajter att uppdatera.
Mer
17 år 3 månader sedan #63411 av Aspergergirl
Svar från Aspergergirl i ämnet FileZilla
Tack för tips Admin! Ska testa den funktionen nästa gång jag ska uppdatera! /A