Vad ska man göra

Mer
18 år 10 månader sedan #16797 av Refused
Om man är för störd för att leva? Jag vetefan vad jag inte är. Måste jag bo på nått boende eller? Kommer ju knappast klara av att ta hand om mig själv.

Tycker detta är hemskt tråkigt. Känns som om man aldrig fick chansen att leva. Ofta ser man endast döden som räddare.
  • Mhortz
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16801 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Vad ska man göra
Jag har också en stark längtan efter döden.
Funderar starkt på att göra handling av tanken...
Mer
18 år 10 månader sedan #16803 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Vad ska man göra
Jag har också velat dö, men egentligen innerst inne var det endast rop på hjälp att få vara lycklig. Idag kan jag säga att jag "blir hög" bara av att vara lycklig och tacksam över att jag har så mycket. Men jag vet att när man mår dåligt, har självmordstankar och har psykos eller schizofreni då går det inte att bli lycklig enbart genom att tänka...jag måste vara tacksam. Jag vill bara säga att KÄMPA PÅ mot era besvär och sjukdom, en dag kommer det vända!
Mer
18 år 10 månader sedan #16843 av Refused
Svar från Refused i ämnet Vad ska man göra
Men du klarar av att leva ett normalt liv. Det kommer aldrig jag göra verkar det som.
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #16851 av Axons
Svar från Axons i ämnet Vad ska man göra
Refused,

Att leva ett normalt liv vad är det? Känner många "friska" personer och jag tycker inte deras liv skiljer sig så mycket från mitt. De arbetar och har en partner och det är den enda skillnaden.
Mer
18 år 10 månader sedan #16859 av Mia-Elisabet
Svar från Mia-Elisabet i ämnet Vad ska man göra
hej... jag känner ofta som du. Men har börjat få nytt hopp efter endel förändringar.
Jag bor på ett boendstöd. Det innebär att jag bor helt som vanliga människor i en tvåa i ett hyreshus, men är kopplad till ett boendestöd. Där jobbar personal dygnet runt i en engen lägenhet i området brevid. jag får gå dit om jag vill ha sällskap eller mår dåligt och behöver hjälp med något. Jag har stöd med maten av dom bla. om jag inte klarar av att tex gå på stan själv eller andra saker kan man få stöttning av dom. Jag trivs jätte bra! :) Det bästa är att kompisarna behöver ju inte känna av att man har ett speciellt boende, eftersom boendet har en egen lägenhet. Kanske nått att tänka sig? Då behöver du inte känna dig lika ensam kanske....
Mia