Kallas det bipolär?

Mer
18 år 10 månader sedan #17134 av Mia-Elisabet
Hej...
Jag håller på att bli tokig på mig själv och håller på att ge upp. Jag svänger så i hur jag mår under dagarna att jag inte själv hänger med. På mornana mår jag dåligt, på dagarna okey och i bland riktigt bra sen vid fyra snåret börjar de gå utför igen... Jag orkar inte hålla på så! Är det nån som känner igen sig? Eller kan säga nått annat.... snälla skriv. Jag håller på att bli desperat!
Mia
(Kallas det att man är biopulär?)
Mer
18 år 10 månader sedan #17137 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Kallas det bipolär?
Jodå, klockan e 11, jag väntar på 11-ångesten...sen går den ner till 23-ångesten övertar.

Du är inte bipolär om du svänger så snabbt på dagen, eller, det är iaf inte ett bipolärt erkänt symtom, utan mer adhd..
Mer
18 år 10 månader sedan #17139 av Mia-Elisabet
Svar från Mia-Elisabet i ämnet Kallas det bipolär?
Så ADHDn han göra så att man blir så? Kan det hålla i sig hela mitt liv?! Men kanske svängningarna minskar också när man mår lite bättre?... Har inte haft så här kraftigt jämt.
Mia
Mer
18 år 10 månader sedan #17140 av Mia-Elisabet
Svar från Mia-Elisabet i ämnet Kallas det bipolär?
Den ikon jag har passar utmärkt för mig... med mina svängningar alltså...hehe.
Mia
Mer
18 år 10 månader sedan #17170 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kallas det bipolär?
Jag tror inte heller att det är bipolär eller manodepressiv sjukdom du har. Det brukar vara långa perioder av mani, som sedan kan övergå i djup depression. Ditt mående verkar växla under dagen, men det är ju samtidigt bra att du vissa perioder under dagen mår bättre i alla fall.
  • kgu
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17232 av kgu
Svar från kgu i ämnet Kallas det bipolär?
Jag känner igen mig i dig Mia. Jag mår också väldigt dåligt på mornarna. Sen mår jag bättre på dagen, sen bortot 4-5 tiden på eftermiddagen faller jag som en fura och får ångest. Jag har schizoaffektiv sjukdom. Jag var manisk i 2 år och dom senaste årena har jag varit depressiv, blandat med psykotiska symptom. Dina svängningar är defenitivt inte bipolär.
Jag brukar uträtta mina ärenden på dagen då jag mår som bäst,och inte skjuta på det tills senare på dagen då jag mår sämre. Varför jag får mer ångest på kvällen tror jag beror på att det är mer folk i rörelse då. Alla kommer hem ifrån sina arbeten, och man är rädd för att gå ut.Man kanske träffar någon man känner. Jag har social fobi också. När man mår dåligt och har en psykisk sjukdom, så är man så extremt känslig. Man får hålla ut och bita i det sura äpplet.Det kommer ljusare tider. Tänk positivt om du kan.Det hjälper lite iallafall.