Omröstning: Hur många timmar sover du?

Mer
18 år 10 månader sedan #17693 av Geta
8-9 timmar med sömnmedel, zopiklon.
Mer
18 år 10 månader sedan #17717 av Johan
3-4 timmar på natten med hjälp av Stilnoct och sedan 8 timmar på mitt på dagen. Har försökt vrida tillbaka dygnsrytmen med att ställa klockan men av någon underlig anledning lyckas jag stänga av den utan att vakna...
Mer
18 år 10 månader sedan #17736 av Isa-Alise
Johan, man får nog försöka hålla sig vaken under dagen för att kunna ställa om sig till att sova mer på nätterna... men en liten tupplur på dagen lär vara hälsosamt... och kunna kompensera för sömnbrist nattetid...

Lite statestik:

25% av de som röstat än så länge verkar sova lite för lite... 13% verkar sova något längre än vanligt.... men de flesta har en god sömn...

Tycker att det verkar vara fler som sover dåligt med tanke på andra trådar... skriv gärna och rösta ni också....
Mer
18 år 10 månader sedan #17774 av Johan
Isa-Alise, det har du helt rätt i. Idag har jag hållt mig vaken så förhoppningsvis sover jag som en stock i natt.

Nu ska jag hämta zzzzzzzzzzz...
  • JB
  • Besökare
  • Besökare
18 år 10 månader sedan #17813 av JB
det har varierat stort med tiden i början av mitt illamående sov jag 12-14 timmar om ingen slet upp mig ur sängen trots detta dötstrött hela dagarna, fick nästan diagnosen kroniskt trötthetssyndrom... efter ett tag började jag sova mer normal längd men helt utan dygnsrytm 8-10 timmar när som helst på dygnet... ibland åt jag frukost 9 på kvällen ibland 5 på natten ibland 15 på eftermiddagen... en period senare sov jag åter igen runt 13 timmar men då var jag vaken två dygn i sträck mellan sömnen... under hela denna period med kraftigt störd sömn bodde jag ensam pluggade på universitet och var dum nog att inte söka hjälp... lyckats på nåt sätt sitta hemma och studera och klara alla viktiga tentor...allt mynnade dock ut i psykos och då sov jag ca 4 timmar per natt med sömnmedicin vissa nätter inget alls... efter psyket djup depression och återigen 12-14 timmars sömn.... nu 4 år senare sover jag 6-7 timmar per natt med sömnmedicin och har en normal dygnsrytm, men mår för övrigt som en dödssjuk gammal gubbe...