Elbehandling

  • skötaren
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22006 av skötaren
Svar från skötaren i ämnet Elbehandling
Geta// Jag tror dig att du bara fick 6 behandlingar... 8-16 är, som jag skrev, ett ungefärligt antal. Men givetvis anpassar man antalet individuellt...
Mer
18 år 7 månader sedan #22007 av flisan
Svar från flisan i ämnet Elbehandling
Det verkar vara lite så här att de som inte blivit utsatta för det tycker att det är jättebra, de som varit med om det tycker att det är mindre bra.

Jag undrar lite hur läkaren kan säga att det är så bra, och inte är obehagligt. Har hon provat själv?
Jag skulle gärna se att hon prövade detta själv först. Sedan kunde vi börja diskutera saken.

Jag har till på tisadag att bestämma mig om jag vill genomgå detta. Jag är väldigt hoppig i humöret, så jag vet inte riktigt själv. Men mina svackor är väldigt djupa.
  • Undris
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22008 av Undris
Svar från Undris i ämnet Elbehandling
Jag skulle nog köra på att testa om jag var du flisan.
Trotsallt.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 7 månader sedan #22009 av
Svar från i ämnet Elbehandling
Jag tror det var mer drag i grejorna när Geta fick behandling på 70-talet.
Mer
18 år 7 månader sedan #22012 av Geta
Svar från Geta i ämnet Elbehandling
flisan
Det är inte särskilt obehagligt att få el-
behandling. Det var säkert värre förr
när patienterna var vakna under tiden.
Mer
18 år 7 månader sedan #22035 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Elbehandling
Vid svårare depressioner är nog elchockbehandling en behandling med bevisad effekt. Vid schizofreni är elchockbehandling ännu inte en behandling med bevisad effekt trots att den använts i 50 år. Det är dock inte bevisat att den saknar effekt heller. Vid schizofreni används nog elchocker vid svåra katatona tillstånd samt när man inte får effekt av antipsykotika.