Bättre förr.

  • Kn@sen
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Guldmedlem
  • Guldmedlem
  • Likt Knasen älskar jag att sova!
Mer
18 år 6 månader sedan #23604 av Kn@sen
Bättre förr. skapades av Kn@sen
Mådde mycket bättre när jag trodde man skulle dö varje dag, nu när man är lite mer skeptisk till mina ideer mår man mycket sämre. Man har levt ganska destruktivt liv med tanke på att man endå ska dö. Nu när man inser att man kanske är sjuk känns allt värre, nu ska man leva resten av livet med de skador mitt negativa tänkande har orsakat. Kanske har man varit ganska grandios som också trott att allt handlar om mig och inser nu att man ingeting är, ingen bryr sig. Min läkare skrattade sist att min negativism och skojade om att femdubbla min medicin dos.
Det blev en dubbling kan jag nämna, känner att jag börjar bli sämre igen så det kanske är helt rätt.
Mer
18 år 6 månader sedan #23611 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Bättre förr.
Hoppas att du mår bättre snart...

Det är jobbigt när man inser att man har en sjukdom som man får leva med... det kan ge en viss uppgivenhet... men sen blir man nog hoppfullare igen när man ser att medicinen hjälper och att nya dörrar i livet öppnas... så har det varit för mig...
Mer
18 år 6 månader sedan #23613 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bättre förr.

Kn@sen skrev: Min läkare skrattade sist att min negativism och skojade om att femdubbla min medicin .

Om du femdubblar din dos blir du antagligen fem ggr så negativ.
Om det är så att du är det.
När jag har läst dina inlägg har jag märkt att din "negativism"
inte smittar av sig i alla fall.
Det behöver du inte vara rädd för.
Mer
18 år 6 månader sedan #23631 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bättre förr.
Negativt tänkande är typiskt när man lider av depression. Du kanske lider av en depression för då poppar negativa tankar upp hela tiden med automatik nästan. Det finns ett självtest för depression på <!-- w --> www.deprimerad.net <!-- w --> .

Mot det negativa tänkandet vid depression brukar man använda sig av kognitiv beteendeterapi, som är ett sätt att lära sig att tänka mer positivt. Kognitiv beteendeterapi har god effekt mot depressioner.
Mer
18 år 6 månader sedan #23642 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Bättre förr.
Kn@sen

Jag hade också grandiosa tankar ett tag. Det var under min maniska period. Det kändes som att man var bäst på allt och hade den mest unika karizman. Man kände sig larger than life. Nu känner man sig allmänt grå och tråkig och tänker väldigt negativt. Gjorde depressionstestet för några dagar sedan och fick 28 poäng. Trots detta är jag skeptisk till anti-depressiv medicin pga alla biverkningar. Jag får hoppas att motionen kan hjälpa mig på sikt istället.