Sanna drömmar man klart minns

Mer
12 år 3 månader sedan #459745 av Melun
Inatt drömde jag att jag skulle göra ett matematiskt prov och den som skulle rätta det var min gamla pensionerade distriktsköterska som brukade ge mig min injektion antipsykotika. Men jag tappade bort mina beräkningar och kunde inte hitta dem igen, så jag letade och letade. Min äldsta bror blev klar med alla sina studier i det matematiska provet, fick godkänt och kunde gå där ifrån i ro. Jag höll på med mina beräkningar vid en grund å eller bäck och såg två katter under vattnet uppströms där de höll på med nåt som jag inte fick veta i drömmen. Min gamla distriktssköterska höll till i en gammal rödmålad trälada nedströms. Jag vaknade utan att ha hunnit klart med mina beräkningar.

Det var som en berättelse ur mitt liv. Jag har inte hunnit klart med mina studier för att jag blev sjuk innan dess och inte fick nån adekvat hjälp från psykiatrin. Är det fler som har drömmar som de klart kommer ihåg när de vaknar? Kan man säga att min dröm var en sann dröm?
Mer
12 år 3 månader sedan #459767 av björk
jag har drömmt ett fler tal g.g.r att jag flyger. Det känns som man flyger också.

Svävar fritt sen tror man att det är möjligt också. Och sånt.
Mer
12 år 3 månader sedan #459768 av björk
Sen har jag väl haft en ca 20 gudomliga drömmar sammanlagt i mitt liv.
Mer
12 år 3 månader sedan #459776 av Melun
Jag har också drömt att jag flög i drömmen när jag var tonåring. Det var en underbar känsla.
Mer
12 år 3 månader sedan #460082 av Admin1
I min släkt finns det några kvinnor (psykiskt friska) som säger sig vara sanndrömmare och de tror också på det liksom vissa andra i släkten. Kanske är det schizofrenigenerna som spökar hos dem.
Mer
12 år 2 månader sedan #461629 av Sylviaplath
Jag har drömt en sanndröm, något som utspelade sig en bit bort samtidigt som jag låg och sov. När jag vaknade berättade jag och fick sen veta att det hänt.