Konstiga drömmar

Mer
18 år 5 månader sedan #27811 av Friend
Har många har dessa symtom och hur ofta:
1- Känner att de faller i sömnen
2- Ser i sömnen människor som är konstiga t.ex. ovanligt långa eller ovanligt korta
3- Ser sig själv i sömnen i ödemarker
4- Ser ofta vilddjur i sömnen
5- Trycker sina tänder ihop och rör de i sömnen
  • amanda s
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27814 av amanda s
Svar från amanda s i ämnet Konstiga drömmar
Hej,
Jag upplever mycket av det där, att jag faller i sömnen, är förlamad i kroppen men ändå vaken i medvetandet, att jag blir attackerad av demoner eller att människor är inne i lägenheten eller står och pratar vid min säng osv. Jag har ibland också upplevelser av att jag lämnar min kropp under dessa tillstånd. Jag gnisslar ofta tänderna eller har kramp i käkarna under dessa upplevelser. De här sakerna kallas: sömnparalys, Ut-ur-kroppenupplevelser och Hypnagoga/hypnapompa hallucinationer och är som jag har förstått det inte helt ovanliga. Jag kan tipsa dig om en bra site som heter soultravel.nu, gå in där och läs mer. :-)
//amanda s
Mer
18 år 5 månader sedan #27831 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Konstiga drömmar
Jo, det låter normalt, jag blir mest jagad och sviken.
Men tänderna är slut. Bettskena rekas. Inte för jag har det, har inte råd.
Men jag kan tom i drömmen säga att det inte kan vara sant, det måste vara en dröm, det är för absurt. kan man inte det får man nog psykos.
Ibland kan det ta flera timmar att säkerställa att det var en dröm.
Mer
18 år 5 månader sedan #27832 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet Konstiga drömmar
Jag har jättemycket drömmar när jag är medveten om att jag drömmer. Spenderar sedan resten av natten med att försöka vakna. Vaknar utmattad. Men de kommer mer sällan nuförtiden. Eller jag kämpar inte lika hårt längre. Följer mer med även fast jag fattar att jag ligger hemma i sängen. Konstigt är det i alla fall.

Jag har gnisslat ner mina vampyrtänder så de är platta. Men det är rätt snyggt... :lol: