men vafan

  • adde
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28201 av adde
men vafan skapades av adde
Allt känns så jävla jobbigt. Jag får ofta massor med tankar samtidigt som jag blir seg i hjärnan känns det som. Tankarna är inte konkreta så att man kan tänka "klart" dessa snabbt utan det är abstrakta tankar som förgrenas till massvis med andra tankar hela tiden. Jag kan sitta i flera timmar och tänka, tankarna är i princip alltid starkt ångestladdade. Jag misstänker OCD, kan OCD handla om ett evigt grämande.. För det måste inte vara det klassiska exemplerna som t.ex renlighetsmani osv? Någon som kan bekräfta min hypotes ?

Nästa vecka har jag väldigt mycket läxor och jag känner att jag kommer att kolapsa, för jag kommer inte ha tid att stå ut med tvångstankarna samtidigt som jag har läxor att göra, vill gråta men det går inte.. Så fort tårarna kommer inte.. Så fort jag känner ilska eller sorg så tar tankarna över och jag blir oförmögen till det.

Jag har uppsökt kurator. Vad kommer hon att göra om hon misstänker OCD? Hur kommer jag att bli behandlad och hur kommer min närmaste framtid att se ut? Jag orkar inte det här med då tankarna mer eller mindre styr mitt liv
Mer
18 år 5 månader sedan #28208 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet men vafan
Hej adde
Är ingen expert men det låter lite som OCD.
Förhoppningsvis ser hon till att Du får en tid på BUP.
Har Du tur så får Du en kontakt med en beteendetarepeut.
Det finns också en del mediciner som kan minska besvären.
Lycka till
Mer
18 år 5 månader sedan #28209 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet men vafan
Mja sluta misstänk en diagnos, du verkar fatnast i bittra negativa tankar, måste få anledning att tänka ljusa tankar.
Mer
18 år 5 månader sedan #28220 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet men vafan
Jag tror att du hamnar hos en läkare om kuratorn misstänker OCD. Det finns självtest på OCD på Internet här och också självhjälpstips:
www.ananke.org/ocdskattning.htm
Hoppas att det går bra för dig. Du verkar ju ha tur som har en samtalskontakt med en kurator.
  • Adde
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #28225 av Adde
Svar från Adde i ämnet men vafan
tack, men det där självtestet handlar bara om tvångshandlingar och tankar om smuts eller rädsla för att skada någon. Mina tankar är mer jobbiga tomma tankar som handlar om relationer till folk som jag grämer mig över
Mer
18 år 5 månader sedan #28226 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet men vafan
Det kanske är mer depressivt... då kan man också grubbla på saker och gräma sig över sånt man har gjort...