vart ska jag ta vägen

Mer
18 år 5 månader sedan #28210 av Katt
8O Känns som om jag ska gå upp i limningen bokstavligt talat.försöker skriva lite.svårt att konsentrera mig i mer en 5 sec på en och samma sak.Känner mig jätte orolig. har tagit min medecin som jag ska. men ändå skakar bena för att jag är så orolig.Säter på tvn sappar mellan kanalerna och stänger av igen .likadant med stereon.Har försökt lägga mig och sluta ögonen en stund. men då bara ser jag en massa saker .obehagliga.Har börjat med en ny medecin. samt har en flytt framför mig. som kanske bidrar.Ett tag var det jobbigt att andas men det har lättat. då hade jag inte kunnat skriva här.Känns som om det är något ytre hot som försöker ta över. så fort jag försöker slappna av. Dessutom kryper det i hela kroppen.Känner mig väldigt rädd.ringde Natpatrullen. de skulle titta upp igen vid 2. 00 Vill inte bli inlagd igen det är bara en vecka sen jag blev utskriven.
Mer
18 år 5 månader sedan #28211 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet vart ska jag ta vägen
Hoppas att det känns lugnare snart... du kanske blev utskriven för snabbt... hoppas det stöd du har omkring dig räcker så att du kan må bättre utan att behöva läggas in igen...
Mer
18 år 5 månader sedan #28221 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet vart ska jag ta vägen
Det låter jobbigt att ha det som du nu har det. Hoppas att det blir bättre. Det brukar ju gå upp och ner för de flesta här och efter en period då man har mått dåligt så brukar det konstigt nog alltid komma perioder då man mår bättre. Det kan vara svårt att tro på det dock när man mår som sämst.

Många brukar få vård i hemmet av Mobila team när de mår sämre. Kanske kan du få besök några gånger per dag, när du nu mår som sämst.
Mer
18 år 5 månader sedan #28232 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet vart ska jag ta vägen
Verkar som din nya medicin inte hjälper så mycket. Vilken medicin har du nu? Du verkar vara väldigt stressad.
Mer
18 år 5 månader sedan #28246 av Alisa
Svar från Alisa i ämnet vart ska jag ta vägen
Du kanske blev utskriven för tidigt. Hoppas att mår bättre snart.

Tusen kramar
Mer
18 år 5 månader sedan #28247 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet vart ska jag ta vägen
Hej Katt! Känner igen det där, från allra första tiden jag fick antipsykotika.

Jag hänför det till biverkningar. Vad står du på för medicin? Detta för att gamla tiders antipsykotika i hög dos gav mig samma besvär.

Har du fått någon medicin mot biverkningarna mot myrkrypningarna och din rastlöshet, och den stelhet som man kan få? Detta kan man få på grund av att man inte vant sig vid medicinen.

Om du är inlagd på någon avd så fråga sköterskan om du har Akineton som biverkningsmedicin, den har hjälpt mig i 31 år.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum