orolig

Mer
18 år 5 månader sedan #28387 av colatjejen
orolig skapades av colatjejen
har stressat lite det är så svårt att inte göra det.
man gör det fast man inte tänker på det.
och så blir det värre med en gång.
har varit vaken och orolig i natt vaknat och somnat om flera gånger.
drömt en massa dumt och inte kunnat ligga stilla.

jobbigt.

kanske det är för att man skall köpa julklappar nu har inte börjat än. det kommer att ta ett tag.
drömt om en massa sjuka och döda djur.

orolig.
Mer
18 år 5 månader sedan #28389 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet orolig
Jag kan få svårt att sova om jag har druckit kaffe, te, eller cola på kvällen... koffeinet stör sömnen...

Oroa dig inte för julklappshandeln... den ska vara lite rolig... man får bli glad för det man får.... köp något du har råd med... inte för dyra julklappar....

Själv har jag handlat till de flesta redan... jag gick till IKEA och Rusta och hittade fina saker billigt... ett snyggt badlakan för 19 kr till en person... fyra blå kökshanddukar för 25 kr till en annan person... en låda pastelfärger för 25 kr till ett barn som jag ger julklappar till... mm.. det blev rätt många små fina paket utan att dét blev för dyrt...
Mer
18 år 5 månader sedan #28414 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet orolig
Det är viktigt att sova rejält. När jag inte sover tillräckligt så mår jag väldigt också. Försök undvika att dricka kaffe, te eller Coca cola efter kl 15 för det kan störa sömnen om man är känslig. Hjälper inte detta utan du fortsätter att sova dåligt skulle jag nog be om sömnmedel. Sömnmedel kan ibland vara nödvändigt för att kunna sova tillräckligt.

Om du känner dig stressad. Försök att undvika saker som gör dig stressad. Ibland kan det vara bra att stänga av telefonen en dag och bara ta det lugnt och undvika stress. Konstigt nog kan man väldigt snabbt återhämta sig då.