Sova.

Mer
18 år 4 månader sedan #28939 av Marduk
Svar från Marduk i ämnet Sova.
Gäst,

4-7dagar ca,,,

är en konst att försöka att räkna eller att hålla koll på
hur man har varit vaken när man inte har sjukdomsinsikt "när man är manisk" men jag tror min sambo sa att det längsta va där nånstans,
är ej säker som sagt.. och visst har man tryckt i sig nått piller
på försök att dämpa manin " typ sambon som får försöka lura i mig det"
det är ju lixom inget fel på en tycker man ju...
så kanske man får nån timmes sömn...
grymmt irriterande...
innan jag fick diagnosen så använde jag alkohol dagligen i 1,5år
bara för att kunna sova... inte fasen brydde sig psykvården sig om det...

men men... har inge sömnpiller just nu pågrund av att
jag för nån månad sen eller mer försökte ta livet av mig...
knapra i mig 30 zopiklon och en halv burk nozinan :/
har ej nått minne av händelsen..
vet att jag stod och duschade och va lite nere, lite apatisk, likgiltig på nått sätt.. sen vakna jag upp efter ett par dar tydligen....
jobbigt för min sambo...ja har ju inge minne av de, men jag skämms som fan för det är inte ett beteende som jag gillar när jag mår bra...(att
överdosera eller självmedicinera)

just nu så käkar jag Ergenyl 2000mg om dagen och det funkar väl kanske?
antagligen inte så bra då jag blev deprimerad och försökte ta livet av mig...vem vet den kanske dämpar manin, har inte koll riktigt...
sen äter jag concerta 36mg för adhd:n, blir lite speedad och gräns hypomanisk ibland då jag tar den vid fel tid....

men de e bara att kämpa på...
Mer
18 år 4 månader sedan #28957 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sova.

Kn@sen skrev: Jepps tar dem på morgonen, märkte en annan sak också , man verkar svettas mycket mer vid fysisk aktivitet, tror inte det beror på min allmänt usla kondition. jag får ett rätt nytt läkemedel som heter Cymbalta. nu en dos på 60mg.


Jag läste i FASS att Cymbalta kan ge sömnlöshet hos vissa. Det stod också att biverkningarna ofta minskade med tiden. Om inte sömnlösheten går över skulle jag tala med läkaren och försöka byta till ett annat preparat. Det är inte bra för psykosen att sova dåligt.