Dröm eller verklighet

Mer
11 år 1 månad sedan #562640 av Richard
Svar från Richard i ämnet Dröm eller verklighet
Jag har också märkt av detta. Ibland vet jag inte vad som jag drömt eller vad som varit verklighet. Förra helgen var jag dålig o hallucinerade om min pappa. Sen inatt drömde jag att jag slog min pappa med en hammare. Men han ringde strax efter att jag vaknat, runt 10-tiden i förmiddags. O jag frågade; -Du är väl inte arg på mig? För att jag drömde att jag slog dig...
Mer
11 år 1 månad sedan #562893 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dröm eller verklighet
Det kan ju vara derealisation, då man upplever verkligheten som overklig. Kan förekomma vid schizofreni, men också vid andra psykiska besvär.
sv.wikipedia.org/wiki/Derealisation
Mer
11 år 1 månad sedan #563132 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Dröm eller verklighet
Är rädd att berätta för min kontaktperson på psyk. Tänk om de vill att jag ska höja medicinen, eller ännu värre, att de vill lägga in mig!
Mer
11 år 1 månad sedan #563151 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dröm eller verklighet
Skulle det vara så farligt att bli inlagd då? Det går förövrigt att prata med många inom psykiatrin och gör man inte ett uppenbart psykotiskt intryck utan kan resonera lugnt och sakligt som du gör här, tror jag inte någon vill ha in dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 1 månad sedan #563183 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Dröm eller verklighet
Jag upplevde min "verklighet" sådan mycket förr men har blivit mycket hjälpt av Basal kroppskännedom för detta. Där lär man sig att vara mer i kroppen än i knoppen vilket gör att man kan känna när man går, att fötterna är i marken så att säga.

Annars så har jag fått tips av min psykolog att ta på fasta föremål när man känner så som du gör. Ta på ett bord eller en stol t.ex. så att man med hjälp av de föremål som finns runtomkring en, känna verkligheten bättre.

Hoppas du lyckas bli av med detta tillstånd för det är extremt svårt.

Kram till dig. :hjärta
Mer
11 år 1 månad sedan #563188 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Dröm eller verklighet
Jag upplevde psykosen som att leva i en ständig mardröm.......drömmarna tror jag inte att jag kom ihåg under den här perioden.