Psykomotorisk funktion?

Mer
18 år 3 månader sedan #31821 av Isa-Alise
Trist att du inte får tillräckligt med hjälp av medicinen... det tog ju tid för dig att våga pröva medicin... kanske depressiviteten är sån som vanligen följer efter en psykos... det brukar ta flera månader för mig att komma igen efter en psykos... just orkeslöshet och nedstämdhet är då besvärande...

Nedsatt psykomotorisk funktion låter som en omskrivning... kanske han menar att det är biverkan på läkemedlet eller nedstämdhet utan att vara klinisk depression...

Hoppas att det blir bättre snart... för mig gick det långsamt över med nedstämdheten... och orken och livsglädjen kom tillbaka... hoppas det blir bättre för dig också...
Mer
18 år 3 månader sedan #31828 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Psykomotorisk funktion?
Ta hand om DIG - PSR.
Tråkigt att du får så dålig kontakt med läkaren. Förstår inte riktigt vad han menar med det där psykomotorisk funktion. Låter för mig som en slags depression som tar sig fysiskt uttryck.
Önskar ljus för hela dig, kropp som själ.
Har du någon bra bok att läsa för tillfället? Något att vila tanken på.

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #31831 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykomotorisk funktion?
Med nedsatt psykomotorisk funktion, så menas nog förlångsammade kroppsrörelser dvs att psyket påverkar rörelseförmågan för kroppen negativt.

Zyprexa har en viss antidepressiv effekt i likhet med många andra nya antipsykotika. Mina problem med depression blev mindre sedan jag började med Risperdal. Kanske kommer dina affektiva symptom att försämras om du slutar med Zyprexa.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31847 av
Svar från i ämnet Psykomotorisk funktion?
Anti-depressiva mediciner kan medföra psykomotorisk nedsättning. Ex.vis förmågan att köra bil försämras. Kan det vara så att läkaren försöker få dig att undvika Anti-depressiva mediciner, eftersom de kan medföra psykomotorisk nedsättning som bieffekt.
Mer
18 år 3 månader sedan #31966 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Psykomotorisk funktion?
Konstigt att läkaren inte vill skriva ut antidepressiva, för det har jag alltid fått utan problem när jag har frågat. Om du tänker sluta med Zyprexa, så sluta inte tvärt utan trappa ner dosen successivt under några veckor. Om man slutar tvärt är risken större för att en psykos skall flamma upp säger man.
Mer
18 år 3 månader sedan #31976 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Psykomotorisk funktion?
Jag rör mig ganska normalt och ibland lite snabbare, trots att jag är djupt deprimerad. Konsigt att läkaren uttrycker sig så. Att man blir dömd efter hur man rör sig.