Sömn är död

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32095 av
Sömn är död skapades av
Jag har svårt att sova, för jag tror instinktivt jag ska dö när jag somnar.
Mer
18 år 3 månader sedan #32096 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sömn är död
När jag var barn kände jag likadant! Förstår dig, jag trodde jag skulle dö om jag låg på rygg och sov. För så ligger de ju i kistan.

Därför har jag än i dag svårt att somna om jag ligger på rygg.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #32156 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sömn är död
Försök att vara kritisk till att du skall dö i sömnen. Fråga dig hur många du känt som dött i sömnen av alla 100-tals människor du träffat. Om du är kritisk och ifrågasättande till din idé så kan besvären minska. Kanske kan det också vara en tvångstanke du har. Tvångstankar går att behandla med antidepressiva ofta.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32164 av
Svar från i ämnet Sömn är död
Nyligen dog en bekant i sömnen, men problemet är nog inte fönuftsrelaterat, jag inser att jag inte ska dö numer, men känslan kommer ju ändå, just när jag ska somna, och väcker mig.
Det blir obehagligt att försöka somna igen.

Skulle jag dö i sömnen är jag ju död, men nu lever jag ju och min livsgnista som ska rädda mig i fara varnar fel.
  • JB
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #32179 av JB
Svar från JB i ämnet Sömn är död
har haft samma problem till och från.. har dött otaligta gånger i sömnen.inte på riktigt utan en speciell slags hallucinationer som kan uppstå i ett mellanlägen mellan sömn och vakenhet... hypnogoga hallucinatoner kallas dom och är för mig fruktansvärtstarka och kan påverka alla fem sinnen...
Mer
18 år 3 månader sedan #32180 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Sömn är död
Du har rätt! Jag minns också det, precis just i insomnings ögonblicket så var det som om det var en blixt av ångest, som på tiondelar av en sekund gjorde en klarvaken med ångest efteråt. Ångesten var som allihop säger att man trodde att man skulle dö.

Detta har dock vad jag kommer ihåg inte inträffat hos mig i vuxen ålder.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum