Morgonvaknandet

Mer
18 år 3 månader sedan #32892 av Sofie
Morgonvaknandet skapades av Sofie
Kom i säng strax före midnatt och vaknade kl 4. Nu sitter ögonen som två kläckta ägg i skallen och tinningarna maler och maler med sina spänningar. Bara att ignorera. Skulle vilja gå och lägga mig på en Imovane, men det är för sent. Måste ju ändå ställa klockan för att ringa och säga att jag sjukskriver mig idag. Måste till jobbet. MÅste. Vill inte äta sömntabletter. Vill kunna leva ett normalt liv, vilket i mitt fall innebar igår och hela helgen att jag hade fullt med olika saker för mig. Försökte lyssna till kroppen, men underskattade signalerna när den sa att den ville vila. Obalans. FFFFFFFF......ffffffff......nnnnnnn obalans.
Varför hamnar jag alltid i detta dilemma mellan för mycket aktivitet och för mycket vila och ensamhet??????? Varför är jag så fruktansvärt hungrig på livet och samtidigt så fruktansvärt trött på det???
(Manodepp-dilemat).

/Sofie
Mer
18 år 3 månader sedan #32894 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet Morgonvaknandet
Det tar nog säkert en livstid innan man tolkar kroppens alla signaler rätt.
hoppas du mår bättre senare!
Mer
18 år 3 månader sedan #32903 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Morgonvaknandet
Jag vaknar också ibland vid 3-4 tiden. Det kan visst tyda på att man lider av depression. Jag brukar oftast kunna somna om igen, när jag ligger kvar i sängen. Om jag stiger upp brukar jag bli trött efter ett par timmar och somna om igen. Det är jobbigt att sova för lite. Hela dagen blir oftast förstörd för mig.
Mer
18 år 3 månader sedan #32904 av Anki
Svar från Anki i ämnet Morgonvaknandet
Hej Sofie,

Kan nästan känna din ångest över situationen. Men tänk ändå på att du har arbete, pojkvän, gympa och vänner...Jag vet att det inte hjälper i vissa lägen. Hoppas att du mår bättre snart. Kramar från Anki
Mer
18 år 3 månader sedan #32989 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Morgonvaknandet
Tack 1 of 3 för de orden. De gick till hjärtat. Förstår vad du menar. Visst är det en tröst att man har mycket kvar att lära och att man aldrig behöver bli "färdig".

Admin, lustigt det där med kl 3-4, vargtimmen kallar jag den. För det mesta brukar jag också somna om. Om det är tecken på depression... vet inte, visst kan det vara så. Mitt humör är inte i nedan, men jag känner mig ändå litet trött och sliten, så där under ytan trött som ligger och pirrar hela tiden. Antagligen får jag leva med det.

Anki, jag vet att jag har det bra med fast jobb, jag är gift och har tak över huvudet och kan hitta på saker både ensam och med mina vänner. Önskar att du också finner allt det du söker. Tror också att om man lever varje dag i nuet och tar emot alla små möjligheter och tillfällen så blir man rikare oavsett i vilket skede man befinner sig, om man är singel, jobbar, inte jobbar, studerar eller vad man nu gör.

Det finns en tid för allting.

/Sofie

P.S, igår somnade jag kl 9 på en halv Imovane, vaknade till kl 4 men somnade om och kom något för sent till jobbet, men det gick bra, för jag har flextid att ta av. D.s.