svacka

Mer
18 år 3 månader sedan #33050 av Moonlight
svacka skapades av Moonlight
vet ej om jag är på väg att bli deprimerad....jag har den senaste månaden missbrukar oxascand för att få någon slags kick, jag känner press på mig...jag känner att jag nu stannat...
Mer
18 år 3 månader sedan #33068 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet svacka
Hej, Moonlight!

Trevligt att höra av dig för det var ju ganska länge sedan du var här. Tråkigt att du inte mår så bra. Det finns en sajt på nätet där man gratis kan undersöka om man är deprimerad. Det är en självtest med frågor.
www.deprimerad.net/allm/testa/madrs.htm

Var försiktig med Oxascanden för om man börjar använda högre doser kan det sedan vara svårt att trappa ner och sluta med Oxascanden. Oxascanden tenderar också att förlora den ångestdämpande effekten om man använder den lång tid. Hoppas att du mår bättre snart! Jobbar du för tillfället?
Mer
18 år 3 månader sedan #33082 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet svacka
Hej Moonlight,

Kul att du hör av dig... hoppas att svackan vänder snabbt och du får må riktigt bra...
Mer
18 år 3 månader sedan #33089 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet svacka
det är upp o ner...kanske det är den här vintern som aldrig verkar ta slut....

Hoppas det går bra för er, vad gör ni på vardagen..jag jobbar fortfarande, kanske blivit lite utbränd.
Från att vara pigg och orka jobba och vara social till sovandes och trött...och arg..

Har slutat röka, har hört att man ska sova bättre...men man ska väl fan inte sova 15 timmar per dygn?

.?
Mer
18 år 3 månader sedan #33097 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet svacka
Så länge det fortfarande är vinter så är det faktiskt hälsosamt att sova så mycket som 14-15 timmar. Jag tycker att vi borde gå mer i ide på vintern, som man gjorde förr, när det inte fanns elektrisk belysning och all denna stress som man överöses med överallt.
Ta det lugnt Moonlight och unna dig den vila du behöver. En annan idé är att du går ner i tid med jobbet eller tar längre pauser och inte stressar för mycket.

/Sofie