Ett deprimerande inlägg..

Mer
19 år 9 månader sedan #2374 av ophelia
Hur vanligt är egentligen en depression i samband med en psykos sjukdom?
Jag själv vill ta livet av mig varje dag.
Inte nog med att man är psykiskt sjuk man är även fysiskt sjuk och på det överviktig gammal missbrukare och fattig. Min ekonomi har gått i botten pga min sjukdom. Jag har som det ser ut nu 20 kr om dagen att leva på...får inte socialbidrag för att de säger att jag har ju min pension. Men jag har ju så många lån,och det tar de inte hänsyn till. Ska få skuld sanering men det först om 3år...vad ska jag göra till dess? Jag har alltid varit en laglig individ. Men för ett tag sedan snattade jag en sallad på ICA för att jag inte ätigt på 2 dagar och var så jävla hungrig. Social tanten sa att jag kunde gå och äta på RIA( en härbärge för missbrukare) .Jag som tagit mig ur skiten! Vill de att jag ska börja igen?
Jag söker med lykta efter en ljusning. Men det ser bara så mörkt ut.
Bara jag och mina röster...
Jo, och jag är bara 26 år
Mer
19 år 9 månader sedan #2375 av Hanna_Norr
Ja, det var i sanning deprimerande syster.... Ja, depression är ju ett negativt symptom vid schizofreni. Har prövat ganska många anti-depressiva och ECT. ECT-n var fruktansvärd...Sånt gillar dom här i Malmö...Du får börja med storkok av makaroner eller något. Jag vet faktiskt inte vad du ska göra...Köp saft av överskottsbolaget i dunkar..Om du kommer till Malmö kan du få gratis käk på grannstationen..
Mer
19 år 9 månader sedan #2377 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet tjena
äter antidepp! Fluanxetin(fontex). Men det hjälper inte ett skit!!
Är så trött på alla mediciner. 8O
Mer
19 år 9 månader sedan #2380 av Hanna_Norr
ja, det blir man....
Mer
19 år 9 månader sedan #2389 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ett deprimerande inlägg..
Depressioner är vanliga vid schizofreni och över 50 % drabbas av depressioner. Ofta startar sjukdomen med en period av depression innan psykoser startar. Efter första psykosen kan man få en s.k postpsykotiskt depression. Även senare kan depression samt även olika typer av ångest uppträda.

Vid lindrigare depressioner kan motion ge effekt. Minst 40 minuter 3-4 gånger i veckan.

RSMH:s tidning Revansch! skrev i sista numret att 1/3-1/5 del av de psykiskt funktionshindrade var fattiga enligt Statistiska Centralbyråns definition. Det är vanligare att män är fattiga än kvinnor. 60 % uppger att de har problem att betala räkningar.

RSMH har ett ekonomiskt kamratstöd som kanske kan vara till hjälp.
www.rsmh.se/ekonomiskt%20kamratstod.htm

Det finns också folk som har vanföreställningen att de är fattiga. Jag har en släkting, som är god för flera miljoner, men på henne så låter det som hon vore
utfattig. Jag har hört ryktas att vid psykotiska depressioner, så kan det vara så ibland.

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2396 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet ok
kanske kan höra av mig till dem. De skrev faktiskt om mig i tidningen Revanch :D
Jag blev sexuellt utnyttjad utav min vårdare på psyket. Läste du den artikeln?