Tröstlöst trött

  • /Sofie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33418 av /Sofie
Tröstlöst trött skapades av /Sofie
Jag har sovit, jag har vilat halva söndagen, ändå nu måndag förmiddag på jobbet så orkar jag nästan inte hålla ögonen uppe. Såååå trööööttt, vad göra? Tar en paus och postar ett inlägg till er på Viska. Vill bara klaga litet. Denna trötthet, den går aldrig över.

/Sofie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33419 av
Svar från i ämnet Tröstlöst trött
Tur att det finns kaffe ialla fall...

Fast jag hade egentligen tänkt dra ner på kaffet,, nåja, bara man inte dricker kaffe på sena eftermiddagen/kvällen.

/Sofie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33423 av
Svar från i ämnet Tröstlöst trött
Jag hoppas att du blir piggare snart efter kaffet :)
Men om du inte blir det och ofta känner dig trött även fast du tycker att du har sovit relativt mycket så kan det bero på att du inte kommer ner i djupsömn.
När jag hade en depressiv period så fick jag en sömnstörning som gick ut på att jag liksom fastnade i rem sömn och låg alltså och drömde hela nätterna utan att bli ett dugg utvilad .?

Jag fick ingen direkt hjälp mot detta, och jag vet inte riktigt hur man ska få bukt med det. Jag vet inte heller vad det beror på. Men jag tänkte att det kunde vara bra att veta, om man har det här problemet så måste man nog fråga sin läkare så han/hon kan ge individuell behandling.


Men som sagt så hoppas jag att det bara är en vanlig måndagströtthet du har och att lite kaffe och en bit mat får dig att känna dig piggare :)
  • /Sofie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33428 av /Sofie
Svar från /Sofie i ämnet Tröstlöst trött
I och för sig vaknar jag till flera gånger per natt och drömmer mycket, fast jag inte minns vad jag drömt alltid. Vet inte direkt om min läkare vill vara till så mycket hjälp, en sömnutredning kostar ju pengar.

Tror också att det är Haldolen som gör mig så här trött.

Kaffe och mat hjälpte i och för sig. Ändå litet dåsig och seg fortfarande.

/Sofie