Alkohol som ångestlindrare

Mer
9 år 1 månad sedan #728851 av Jerker77

Fantasio skrev: Jag upplever att min ångest lindras när jag dricker alkohol. Förhöjd ångest efter ruset, säger många, men är det verkligen så? Jag vill inte locka någon till att dricka, men mig hjälper det. Tror jag.


Mycket riktigt är det en god ångestlindrare. Efter ruset har jag inte mer ångest pga att jag har druckit utan tycker bara att alkohol är en väldigt trevlig dryck som går bra ihop med alla mediciner förutom antabus.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 1 månad sedan #728855 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkohol som ångestlindrare
Ja, vad jag har förstått så ska man nog inte blanda benzo och clozapine med alkohol. Sedan finns det väl ngt som heter helst inte i fass, men det är beroende på hur mycket man dricker tror jag?

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 1 månad sedan #728857 av sonan
Svar från sonan i ämnet Alkohol som ångestlindrare
Hur länge är detta bra? Jag har märkt två saker av mitt bruk, dels så har min impulskontroll degragerats och detta är det positiva, men jag känner inte samma lycka som jag gjorde innan. Det är precis som att jag har åldrats snabbare än jag skulle gjort annars.

För mig så kan alkoholen vara ett ok sätt att rensa hjärnan och starta om pånytt, detta med jämna mellanrum.

Motion som Admin1 talar om kan nog både vara bra och dåligt. Sova, äta fet mat, somna i soffan och dricka kan vara nog så bra, men promenader, lugna promenader om det är varmt ute tycker jag själv om. Mer motion än så kan göra människan stressad, men sen så är det ju också dessa kemiska medel som kroppen belönar en med när man motionerat.
Mer
9 år 1 månad sedan #728895 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Alkohol som ångestlindrare
Man brukar säga att man blir avslappnad av alkohol, men det blir man också av motion samt avslappningsövningar.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 1 månad sedan #728909 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Alkohol som ångestlindrare
Ja, jag går ju akupunktur numera i syfte att minska på alkoholintaget, som ju i främsta rummet för mig är ett bra avslappningsmedel för stunden.

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 1 månad sedan #729047 av Fantasio
Alkohol och Clozapine har aldrig ställt till det för mig. Benso, däremot, blandar jag inte med.