hur gör man för att få lugnande?

Mer
18 år 2 månader sedan #34157 av Interlude
jag behover verkligen benzo som lugnande, men vet aldrig hur jag ska forklara min starka angest for lakarna. darfor har jag inte fatt det tidigare. hur har ni som har benzo lyckats fa det utskrivet?
jag har rredan provat lugnande som inte e benzo men dom har noll effekt for mig. och det ger mig ennu mer angest och jag kannner mig hjplos.
Mer
18 år 2 månader sedan #34158 av AmandaS
Benzo är beroendeframkallande och det är lika bra att hålla sig så långt ifrån den typen av medicin som möjligt, jag talar av egen erfarenhet. Om du verkligen är i behov av det, säg det till din läkare och be om en liten dos med långt expedieringsintervall, så att du har mindre risk att utveckla beroende. Nu låter det här kanske lite flåshurtigt men har du provat andra metoder; meditation, motion, varma bad, prata med en vän, samtalsterapi? Jag vet att det låter asjobbigt men några av de här grejerna kan faktiskt funka lika bra som piller ibland. Hoppas att du kan hitta något som hjälper mot din ångest.
Kram amanda
Mer
18 år 2 månader sedan #34160 av Panda
Jag fic Stesolid utskrivet för att jag får anfall då jag inte minns vem eller var jag är och jag ska ta Stesolid när jag känner att anfallen är påväg, för när anfallen väl har kommit så minns jag dem inte. Då har jag hamnat på sjukhus, blivit hämtad av polis etc, så man kan säga att det krävdes en del innan jag fick benzo utskrivet. Men vet du, jag tycker inte att Stesolid hjälper heller.
Mer
18 år 2 månader sedan #34161 av Saari
Tror du verkligen att det är en bra idé då, Interlude? Med tanke på hur du använt andra benzoliknande preparat...

Men jag vet hur du känner dig. Jag önskar att jag fick något sådant utskrivet, men jag har bara Lergigan (trött och irriterad) och Atarax (sockerpiller). Jag vet också att det tidigare hade varit väldigt fel att skriva ut något annat till mig eftersom jag inte tog dem som man skulle (överdoserande och annan felanvändning), men nu har jag blivit mer ansvarsfull och tar mediciner när jag verkligen behöver utan att överdosera. Mina tankar kring mediciner har förändrats sedan jag kommit till insikt med att jag faktiskt VILL bli bra.

Men hur som helst, att övertala läkare till att skriva ut benzopreparat går verkligen inte. Så ta dina andra mediciner som verkar lugnande när du behöver och försök hålla fast vid verkligheten. Har du gått i DBT? Det kanske är något sådant du behöver för en i alla fall långsiktig lösning!
Mer
18 år 2 månader sedan #34176 av Admin1
Jag tror att läkarna är försiktiga med benso till personer med borderline, eftersom de vet att då finns det en ökad risk för missbruk. Det finns andra läkemedel, som har effekt mot ångest t.ex. SSRI-antidepressiva och Buspar.
Har du prövat sådana preparat Interlude?
Mer
18 år 2 månader sedan #34209 av Interlude
jag behover stark lugnande for nar jag far mina svara angestattacker tapppar jg all kontroll over mig sjal och kontakten med verkligheten. dagen efter far jag svara minnesluckor. atarax, theralen och sant har jag haft.suger.