Jag har rejält med social ångest idag!

Mer
8 år 10 månader sedan #751641 av tequilarose
Det känns som att de hälls syra på min själ från innersta kärnan och fräts bort. Jag vill bara isolera mej. Och instinktivt vill aödrig mera gå ut från min lägenhet och umgås med människor igen nånsin. Jag tycker människor är otäcka..... Extrema åsikter, värderingar som blir deras personligheter tycker jag är lite avskyvärt. Sedan har vi de tillgjorda människor som är som skyltdockor som lever. Sen det tredje människor som är mekaniska och inriktade på normer och regler och lever för prestation. Känner mej väldigt ensam just nu och försöker komma över min sociala ångest och jag skakar som sjutton just nu....... De känns som jag ska kräkas vilket sekund som helst.
Mer
8 år 10 månader sedan #751643 av Geta
Mark Levengoods mormor brukade säga "Det är bara att bryta ihop och gå vidare".
Mer
8 år 10 månader sedan #751644 av tequilarose
Ja kan inte för då skulle jag aldrig resa mej igen känns det som. Tack för stödet ändå du kloka Geta!
Mer
8 år 10 månader sedan #751645 av Geta
Jag trodde att du skulle bli arg över mitt svar.
Mer
8 år 10 månader sedan #751673 av Admin1
Låter kanske inte som socialångest för då brukar man vara stressad av att andra tittar på en och sådana saker och alltså inte vad de har för värderingar mm. Det är själva närvaron av andra som man får ångest av då.

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och- ... cial-fobi/
Mer
8 år 10 månader sedan #751676 av tequilarose
Nej geta! Du jag hoppas du har oxå fint väder idag!

Admin1 du det stämmer som du säger gick på möte nyss och hade svårt att folk tittade jag gömde mitt ansikte bakom händerna och sa att jag har ångest.