Mina tvångstankar blir till verkliga fysiska symtom

Mer
8 år 7 månader sedan #769935 av krokus

cholowiz13 skrev: fan jag kanske har hiv

Använd kondom. Om du har slarvat så kan du gå till ungdomsmottagningen, om du är orolig (vilket du verkar vara). HIV testas med blodprov. Har för mig att man måste vänta tre månader efter att man har haft oskyddat sex innan det går att avgöra om man har fått HIV.
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 7 månader sedan #769952 av cholowiz13
Det är inte på grund utav samlag jag är rädd för att jag skulle kunna ha hiv.
Det var under en biologi lektion vi höll på och laborerade med blod, och efter ungefär 30 minuter senare KAN jag har råkat fått i mig min labb kamrats blod via munnen. När jag skriver ordet "KAN" vart det så att jag satt mig vid datorn, och luktade på min hand som luktade ketchup. Då kom tanke upp att jag kanske har fått blod på min hand sedan biologi lektionen, och att jag kanske råkade slicka på min hand.
Så sannolikheten ligger nog väldigt nära noll. Sedan har säkert inte min kompis heller hiv.
Men rädslan för hiv kom i princip efter att jag luktade på min hand.
Anledningen till min hand luktade ketchup var för att jag dagen innan åt mcdonalds mat vid datorn, och lukten blev kvar till dagen efter då jag inte hann torka av mina fingrar efter att jag åt.
Mer
8 år 7 månader sedan #769956 av krokus
Ok, men du kan ju testa dig för HIV ändå om du är orolig.
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 7 månader sedan #769964 av cholowiz13
På 1177:s hemsida påstår dem att man ska testa sig om misstänker sig att ha haft en "risk" för att smittas.
Och det kan alla ha. När ska man avgöra om att det finns en "risk" att jag kan ha smittat? Dessutom som hypokondriker ska man fortsätta gå på läkarbesök bara för man är orolig, vart går gränsen?
Mer
8 år 7 månader sedan #769965 av krokus
Om du kommer oroa dig länge (om oron inte går över) för risken att du har fått HIV är det väl lika bra att testa dig? Om du inte har HIV så slipper du ju oroa dig sedan, efter testresultatet.
  • cholowiz13
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
8 år 7 månader sedan #769968 av cholowiz13
Jag litar inte på dessa människor, jag tror att dem kommer hänga ut min identitet även fast mitt test skulle visa negativt. Givetvis att dem kommer göra det om det skulle visa positivt.
Dem har säkert kvar ett register på folk som ändå hade sitt test negativt, och hänger ut namnen till arbetsgivarna.