När allt känns meningslöst

Mer
7 år 7 månader sedan #861069 av wasp
Svar från wasp i ämnet När allt känns meningslöst
Asch! Kan nog kännas meninigslöst för mig också, då tänker jag på trevliga stunder i livet och efter en natts god sömn känns det annorlunda! Två armar, två ben, kan gå själv och ta mig fram för egen maskin. Det är något jag verkligen uppskattar!
Mer
7 år 7 månader sedan #861995 av vespire
Vintern är min stora skräck! Hatar allt mörker. Brukar alltid bli så trött och deprimerad - varje vinter. ECT nästa?
Mer
7 år 7 månader sedan #861999 av Geta
Svar från Geta i ämnet När allt känns meningslöst
Börjar också frukta vintern då jag blir isolerad på kvällarna.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #862016 av Fantasio
Usch, snart är det (meteorologisk) höst. Fast jag brukar inte må sämre under någon specifik årstid. Vintern gillar jag minst, det är så halkigt då.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #862017 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När allt känns meningslöst


Ja, man kan ju försöka vara tacksam med att man i många fall kan styra livet ungefärligen ändå?

Vars är världen på väg?
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #862057 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet När allt känns meningslöst



I.o.f. sig, det är fler människor som har kallat mig modig, men ngn enstaka har även kallat mig feg! Såg tyvärr bara lite av intervjun med Anna Mannheimer, i programmet Sverige igår! Känner igen mig i en del sammanhang kring det hon berättar kring sitt överbeskyddade barndom? Jag tror just den där mekanismen i mitt fall snarare handlar om ett försök till empati på ngt sätt, jag kan överge ngn i kritiska lägen, samtidigt som jag stannar kvar i ett annat kanske mer brådskande och ömtålig situation. Men i.o.f. sig så har både hörseln och min starka tro på aspergers numera fått mig att missförstå den givna stundens allvar.

Jag känner att andras omdömen sviker, när dem hör andras omdömen om en, då kan dem mycket lätt döma ut en. Men lyssna först innan ni bestämmer er, för förutfattade meningar är mycket lätt att till sig i de situationer som kan förändra livet för ngn. Vissa saker är lätt för en del, men kan vara skitsvår för ngn annan. Så förhastade slutsatser, tror jag nästan kommer ovanifrån och liksom assimileras in i ens tankevärld då man nästan ibland tror man är värdelös, och inte har ngt att bjuda ngn annan på. Ha en bra kväll, tänker sticka strax och få lite kaffe, efter en i mitt tycke lång dag!

Vars är världen på väg?
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.