ta bort min ångest!!

Mer
17 år 10 månader sedan #42465 av ensamflicka
Grymt fet ångest idag!
Det gör så förbannat ont, trycker i bröstet, kan liksom inte andas, vet inte vart jag ska ta vägen... känns som jag snart får en hjärtattack! kallsvettig, hjärtat slår miljoner slag i sekunden... försöker andas i en fyrkant min psykdoktor sa jag skulle, det funkar inte!!
Tårarna finns inget stopp på, mår illa! fan snart kommer paniken!
vill inte, vill inte, JAG VILL INTE MÅ SÅHÄR!!
Skulle firat ett år idag med exet, alla minnen kommer upp, jag älskar han nått så otroligt mkt och han förstår inte det!
Kramar om min nalle jag fick från honom, de enda som finns kvar i mitt liv...
va i helvete ska ja ta mig till? rädd för vad nästa steg är!!
:cry:
JÄVLA ÅNGEST!!!!
Mer
17 år 10 månader sedan #42477 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet ta bort min ångest!!
Det låter väldigt jobbigt för dig. Har du ingen ångestdämpande medicin hemma som du kan använda. Om man berättar om sin ångest för någon annan så kan det bli bättre. Tänk på att ångest bara är en känsla och att det är övergående. Det finns självhjälpsråd här om ångest:
www.viska.se/index.php/sjalvhjal ... rka-angest
Blir det outhärdligt så ring psykakuten och prata med dem vad du skall göra.
Mer
17 år 10 månader sedan #42482 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet ta bort min ångest!!
Gör något annat än att sitta hemma och minnas... försök ta dig ut lite, eller ring en kompis... lite gemenskap kan kanske få dig att glömma bort ettårsdagen en stund...
Mer
17 år 10 månader sedan #42493 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet ta bort min ångest!!
Fy vad jobbigt det låter. Ångest kan verkligen förstöra mycket. Försök att göra något istället för att bara sitta hemma och grubbla. Gå ut och gå en stund, kanske. Det brukar hjälpa mig. Kanske har du nån kompis du kan åka hem till och få stöd av.
Mer
17 år 10 månader sedan #42690 av ensamflicka
Svar från ensamflicka i ämnet ta bort min ångest!!
Jag gjorde som ni sa, tog en långpromenad, krampen runt hjärtat försvann iallafall just då... Började storstäda hemma och sedan sov bort hela dagen.. Måste nog ringa läkaren igen och få nya tabletter, orkar inte med denna ständiga ångesten, de är mer eller mindra varje dag som går...
Kuratorn ja hade har slutat också, fått en remiss till psyk men hur lång tid tar sånt egentligen?