Så förbättrade jag min sömn

Mer
5 år 3 månader sedan #1118579 av Richard
Jag har, så länge jag kan minnas sen mannaminne, sovit på soffan varje natt. Men för ett tag sedan städade jag hela lägenheten, det låg bl.a. en massa grejer på sängen, datordelar o allt möjligt skräp. Jag städade den också o bäddade rent. Så började jag sova i sängen. Det var lite ovant i början, men nu sover jag mycket bättre än i soffan. Jag satte in en dator i sovrummet också, så jag kan lyssna på radio o ljudböcker. Vill gärna ha nattradion på låg volym under natten.

Jag köpte även en TV med surroundsystem på blocket, som jag installerade i sovrummet. Det har blivit jättemysigt i sovrummet nu! Har en lavalampa o en jordglob med perfekt belysning. Jag lyssnade på ljudböckerna i surroundsystemet, men nu har det blivit nått fel så filerna ligger slumpvis blandade på USB-minnet, men det löser sig nog. Nu lyssnar jag på ljudböckerna via det trådlösa nätverket på datorn vid huvudkudden.Den är kopplad till externa högtalare, men subwoofern har för tillfälligt lagt av, men ljudböcker funkar utan den.




Via det medföljda surroundsystemet kan man titta på film via DVD o eller via ett USB-minne, dock ej blu-ray. Nått som var mycket meckigt innan jag kom på vad det var, var att USB-minnena måste vara i FAT32-format, jag använder alltid NTFS o tänkte inte på det. Datorn till höger är gammal o den använder jag bara till en sak, att föra över spel på hårddiskar till mitt Playstation 2. Jag ska nog koppla in PS2'an o mitt mini-SNES på TV'n i sovrummet, då den är större en den jag har i vardagsrummet, samt att det är mysigare i sovrummet.




Radion i fönstret finns, om internetuppkopplingen skulle lägga av, så det fortfarande går att ta in FM-radion. Jag är jättenöjd! Bara finputsa lite!

Dessutom, så har jag börjat ta 3 mg Melatonin var kväll, tillsammans med kvällsmedicinen, Theralen, Iktorivil o Haldol. Efter ca 1-2 timmar känner jag mig naturligt trött. Melatonin har jag diskuterat i andra trådar, det är ett naturligt hormon som säljs som kosttillskott i de flesta länder, men i Sverige finns det bara på recept o är ofta svindyrt som inte går på högkostnadsskyddet. I utlandet kostar 500 st 3 mg's kapslar 68 kronor o är helt lagligt att köpa. Fördelen med detta är att jag ytterst sällan behöver ta Imovane/Zopiklon.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118587 av Geta
Det sägs att man bara ska sova i sovrummet. Du verkar ha andra åsikter, Richard.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118596 av krokus
För mig har kedjetäcke hjälpt en del. Mitt kedjetäcke väger 8,2kg.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118619 av Nissegossen

Richard
Dessutom, så har jag börjat ta 3 mg Melatonin var kväll, tillsammans med kvällsmedicinen, Theralen, Iktorivil o Haldol. Efter ca 1-2 timmar känner jag mig naturligt trött. Melatonin har jag diskuterat i andra trådar, det är ett naturligt hormon som säljs som kosttillskott i de flesta länder, men i Sverige finns det bara på recept o är ofta svindyrt som inte går på högkostnadsskyddet. I utlandet kostar 500 st 3 mg's kapslar 68 kronor o är helt lagligt att köpa. Fördelen med detta är att jag ytterst sällan behöver ta Imovane/Zopiklon.


Min dåvarande läkare sade jag är inte behörig att skriva ut melatonin. Då var han ändå överläkare. han sade det säljs över disk i våra grannländer du kan åka till Danmark och köpa det och ta in i Sverige, det möter inget hinder.

Här får vi det inte ens få ut det ens på Apotek, min fråga är ju osökt vem tjänar pengar på det? Jo läkemedelsföretagen som gärna vill tjäna pengar på sina sömnmediciner och vilka är de beslutsfattare som bestämt att vi inte får melatonin och det går inte att ta patent på något som är naturligt? Beslutsfattare i Sverige är inte nöjda med sin lön, de vill tjäna storkovan på andra som är tvingade att köpa medicin för att sova. Det lämnar i övrigt att önska.Jag blir less

Geta
Det sägs att man bara ska sova i sovrummet. Du verkar ha andra åsikter, Richard.

Det äger sin riktighet man skall bara vänja kroppen vid att i sovrummet och sängen skall man bara sova. Det blir för kroppen än vana att bara ligga i sängen för att sova.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118768 av Admin1
Ser fint ut i sovrummet, Richard. Klokt att börja sova där.

Förstår inte vad Nissegossen pysslar med citerar text utan citera. Det är förvirrande. Klicka på Åtgärd på en postning och där kan du välja citera.