Kan man ha en dold depression

Mer
5 år 2 månader sedan #1129205 av Admin1
Depressioner brukar förekomma de första 5-6 åren, senare är det ofta negativa symptom. Detta depressionstest kan skilja mellan depression och negativa symptom:
www.viska.se/sjaelvtesterna/har-jag-depression
Mer
5 år 2 månader sedan #1129209 av Maxjohan1983
Vad är detta för test admin1. Jag gillade inte den. jag fick 1 poäng på den. Tycker det testet som jag länkade till var vettigare.

"vill du gråta" ... vad är detta för??

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1129222 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Kan man ha en dold depression
jag jämförde med hur det var förra året och då fick jag sju, men räknas det då som en depression Admin 1, har lite svårt att tolka utslager, gjorde även en test på hur det är nu och fick då 6 men tror det beror på att jag själv tror på att saker blir som det blir utifrån mitt eget agerande, man sår vad man skördar så att säga.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129392 av Admin1
7 poäng och därutöver tyder på depression, men du ligger på gränsen mellan depression och icke-depression. Då kan man göra om testet för att se om det blir någon förändring. Man kan kanske missförstå frågorna.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1129416 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Kan man ha en dold depression
Gjorde om det igen och fick då en 2:a.
Mer
5 år 2 månader sedan #1129509 av Admin1
Då har du knappast depression, men det är bra att upprepa testerna för man kan ha missat något.